چه تفاوتی بین خون بکارت و خون قاعدگی وجود دارد؟


چه تفاوتی بین خون بکارت و خون قاعدگی وجود دارد؟

تفاوت خون بکارت با قاعدگی در ظاهر، اندازه و سرعت لخته شدن خون است. در صورتی که خون لخته باشد احتمال قاعدگی بیشتر است و خون شفاف می‌تواند نشان دهنده پاره شدن بکارت باشد.

چه تفاوتی بین خون بکارت و خون قاعدگی وجود دارد؟
ستاره | سرویس سلامت - تفاوت خون بکارت با قاعدگی چیست؟ این سؤال برای زوج‌های جوانی که رابطه زناشویی را برای اولین بار تجربه کرده‌اند مطرح می‌شود. برخی از زوج‌ها بدون این که قصد رابطه جنسی داشته باشند، دخول را تجربه می‌کنند، همین موضوع سبب بروز خونریزی می‌شود که برخی از افراد آن را نشان پاره شدن بکارت می‌دانند. هر چند ممکن است برخی مواقع زوجه دارای علایم قاعدگی باشد و این خون به دلیل پارگی بکارت نباشد. در این بخش از ستاره به بررسی تفاوت خون بکارت با قاعدگی خواهیم پرداخت و سؤال‌های متداولی را که در این رابطه وجود دارد پاسخ خواهیم داد.در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در "فهرست موضوعی" زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.
ویژگی‌های خون بکارت ویژگی‌های خون قاعدگی در چه صورتی ممکن است پرده بکارت پاره شود؟ چگونه می‌توان از صدمه دیدن پرده بکارت مطمئن شد؟ چند نوع پرده بکارت داریم؟ آیا پارگی بکارت با سوزش ناحیه تناسلی قابل تشخیص است؟

ویژگی‌های خون بکارت

خونی که در اثر از بین رفتن پرده بکارت دیده می‌شود نسبت به خون قاعدگی بسیار کمتر است. این خون رنگی روشن دارد و هیچ لختگی در آن دیده نمی‌شود. علت روشن بودن خون بکارت این است که این خون به طور مستقیم از رگ خارج می‌شود و تازه است. در صورتی که خون دیده شده در ناحیه تناسلی به دلیل پاره شدن پرده بکارت باشد، این خون در اطراف پرده نیز دیده می‌شود. سلول‌های واژینال موجود در خون حاصل از پاره شدن بکارت بیشتر است و همین موضوع سبب زودتر لخته شدن این خون می‌شود.

چه تفاوتی بین خون بکارت و خون قاعدگی وجود دارد؟

ویژگی‌های خون قاعدگی

قاعدگی یا پریود دورانی است که خانم‌ها پس از رسیدن به بلوغ هر ماه آن را تجربه می‌کنند.
فیبرینوژن موجود در خون قاعدگی کمتر بوده و میزان سلول‌های واژینال در آن بیشتر است، به همین دلیل خون قاعدگی دیرتر لخته می‌شود. خون حاصل از قاعدگی تازه نیست و شروع پریود با لکه‌های خونی که به رنگ قهوه‌ای تیره یا قرمز پررنگ هستند رخ می‌دهد.

در چه صورتی ممکن است پرده بکارت پاره شود؟

اولین موضوعی که سبب پارگی پرده بکارت می‌شود، دخول یا رابطه جنسی است. در صورتی که رابطه جنسی داشته‌اید و در اطراف بکارت خون لخته شده و زخم دیده می‌شود، احتمال این که پرده بکارت پاره شده باشد یا صدمه جدی دیده باشد وجود خواهد داشت. دیگر عواملی که می‌توانند سبب پاره شدن پرده بکارت شوند عبارتند از:
خود ارضایی و وارد کردن شی به ناحیه تناسلی نقص مادرزادی پرده بکارت تصادف‌های شدید عمل‌های سنگین روی لگن وارد شدن ضربه شدید به ناحیه تناسلی اسب سواری بدون داشتن تجربه کافی در این زمینه افتادن از نواحی بلند شیرجه‌های شدید در آب و استفاده از سرسره‌های آبی با شرایط خاص فعالیت در رشته‌های خاص ورزشی مانند ژیمناستیک
چه تفاوتی بین خون بکارت و خون قاعدگی وجود دارد؟

چگونه می‌توان از صدمه دیدن پرده بکارت مطمئن شد؟

برای بررسی سالم بودن یا وارد شدن صدمه به پرده بکارت، باید حتماً به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید؛ زیرا فقط فردی که در این زمینه تخصص داشته باشد می‌تواند با بررسی بکارت درباره این موضوع به شما اطلاعات مناسب ارائه کند.

چند نوع پرده بکارت داریم؟

انواع پرده بکارت عبارتند از:
پرده بکارت حلقوی پرده بکارت ارتجاعی (هلالی شکل) پرده بکارت تیغه‌ای (دو سوراخه) پرده بکارت مشبک پرده بکارت بدون سوراخ یا مسدود عدم وجود پرده بکارت

آیا پارگی بکارت با سوزش ناحیه تناسلی قابل تشخیص است؟

پاره شدن پرده بکارت همیشه با خونریزی و درد همراه نیست. اگر زن به خوبی تحریک شده باشد، احتمال دارد که هنگام پاره شدن پرده، درد و سوزشی حس نکند؛ بنابراین سالم بودن پرده یا صدمه دیدن آن را نمی‌توان تنها با خونی که در ناحیه تناسلی دیده می‌شود و نبود سوزش و درد تشخیص داد.
چه تفاوتی بین خون بکارت و خون قاعدگی وجود دارد؟

سخن آخر

پرده بکارت یکی از نشانه‌های باکره و دوشیزه بودن دختر است و در جوامع سنتی برای آن ارزش ویژه‌ای قائل هستند. برای اینکه از تفاوت خون بکارت با قاعدگی مطمئن شوید می‌توانید مطلب «تشخیص پارگی پرده بکارت» را نیز مطالعه کنید. در صورتی که سوال یا دیدگاهی در این باره دارید، حتما آن را در بخش «نظرات و پرسش‌ها» با ما و خوانندگان ستاره در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت زنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| نوروز خوانی در بافت قدیم گرگان