به گزارش افکارنیوز،

آمار سفرهای ورودی و خروجی در سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ که ولی تیموری ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در اختیار این خبرگزاری قرار داده است، از تدوام ریزش آمار سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور، حکایت دارد که جریان آن با افزایش نرخ عوارض خروجی، ارز و بلیت هواپیما از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

اخبار اقتصادی- مجموع سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور در سه ماه نخست فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۴۹ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، دامنه تغییرات آن منفی ۶.۵۲ درصد شده است. در سه ماه نخست سال ۹۷ یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۴۱۴ ایرانی به خارج از کشور سفر کرده بودند.

سفر ایرانی‌ها به خارج 6 درصد کمتر شد

بیشترین حجم سفرهای خارجی ایرانی‌ها از ابتدای سال ۹۸ نیز در ماه فرودین ثبت شده است که ۶۶۰ هزار و ۳۱۴ سفر بود، درحالی‌که در فرودین ماه سال گذشته جمعیتی بالغ بر ۸۷۴ هزار و ۶۳۳ نفر به خارج از کشور سفر کرده بودند که رشد آن منفی ۲۴.۵ درصد بوده است.

مقایسه آمار سفر در خردادماه نیز نشان می‌دهد، سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور با شیب ملایمی درحال رشد است. خردادماه سال ۹۷ جمعیتی بالغ بر ۴۸۲ هزار و ۹۴۷ نفر ایرانی به خارج از کشور سفر کرده بودند، درحالی‌که این آمار در خردادماه امسال با ۲۳ درصد رشد به ۵۹۴ هزار و ۴۴۱ نفر رسیده و تزار آن مثبت شده است.

اما بررسی وضعیت آمارها در بخش ورود اتباع و گردشگران خارجی در سه ماه نخست امسال ۴۰.۶۶ درصد رشد را در قیاس با مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد.

مجموع سفر گردشگران و اتباع خارجی به ایران در سه ماه نخست فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال ۱۳۹۸ به دو میلیون و ۳۰ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است که بیشترین حجم سفرهای ورودی در خردادماه ثبت شده که ۷۲۷ هزار و ۲۷۹ نفر بوده است که نسبت به ماه مشابه در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۵۵ درصد رشد داشته است.

در سه ماه نخست سال ۹۷ مجموعا یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر به ایران سفر کرده بودند.

سفر ایرانی‌ها به خارج 6 درصد کمتر شد

بالاترین رکورد سفرهای ورودی به ایران همچنان به کشورهای همسایه ایران تعلق دارد.