عبادت با ولایت، شرط ورود به دژ توحید است


عبادت با ولایت، شرط ورود به دژ توحید است

حجت‌الاسلام سرلک با بیان‌اینکه عبادتی که منیت را از ما نگیرد نزد خداوند مقبول نیست، گفت: امام‌رضا(ع) می‌فرمایند: کسی نمی‌تواند به توحید دست یابد مگر اینکه ولایت ما را داشته باشد، یعنی همه اعمال خود را به ما شبیه کند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علی سرلک» به مناسبت هفته کرامت در امامزاده ناصرالدین به سخنرانی پرداخت و گفت: ما انسان ها خود را با گناه بی ارزش می کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: خداوند در قرآن می فرماید هر کس وارد جهنم شود ذلیل شده است.

حجت‌الاسلام سرلک با اشاره به حدیث سلسله الذهب از امام رضا(ع)، ابراز کرد: کلمه توحید، قلعه است هر کس وارد آن شود از عذاب آخرت در امان می ماند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ورود به قلعه توحید دو شرط دارد، تاکید کرد: عبادت مجموعه و فهرستی از تکالیف الهی است که باید بررسی کنیم آیا در جریان زندگی ما این نوع عبادت وجود دارد.

وی با بیان اینکه عبادت با منیت و کبر انسان را به توحید نمی رساند، گفت: عبادتی که منیت را از ما نگیرد نزد خداوند مقبول نیست، عابدی که با دیگران بداخلاق است هنوز دچار منیت است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: عبادت تواضعی است که در زندگی خانوادگی، اقوام، روابط اجتماعی بروز و ظهور داشته باشد.

حجت‌الاسلام سرلک با تاکید بر اینکه عبادتی که شما را مدعی کند ارزش ندارد و با آن وارد قلعه توحید نمی شوید، ابراز کرد: عبادتی ما را رشد می دهد که ما از خدا طلبکار نکند. عبادت منت الهی است که با آن به سعادت برسیم.

وی با بیان اینکه دومین مسیر ورود به قلعه توحید ابتلا و بلاها است، تاکید کرد: کسی وارد قلعه توحید می شود که در بلاها و سختی ها نه تنها اعتراض نکند بلکه شاکر هم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک با استناد به حدیث سلسه الذهب امام رضا(ع)، ابراز کرد: کسی نمی تواند به توحید دست یابد مگر اینکه ولایت ما را داشته باشد، یعنی همه اعمال خود را به ما شبیه کند.

استاد حوزه علمیه افزود: ولایت یعنی با تاسی به ائمه معصومین(ع) بهترین بندگی الهی را به جا آورید.

وی ادامه داد: هشت سال جنگ را مادران و پدرانی اداره کردند که به تاسی از امام حسین(ع) فرزندان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه موحد کسی است که در بلاها و سختی ها به ائمه معصومین(ع) اقتدا می کند، گفت: اگر امام رضا(ع) در کشور ما نبود ما امروز بسیاری از افتخارات را نداشتیم، از نظر عاطفی هنر ایران را هیچ کجای دنیا ندارد به واسطه امام مهربانی ها این همه هنر و عاطفه در کشور ما موج می زند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز گرگ ها کشور ما را احاطه کردند؛ خاطرنشان کرد: رهبر ما با تکیه بر ائمه معصومین(ع) از جمله امام رضا(ع) این کشور را با همه دشمنی ها رو به جلو می برد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی