به گزارش افکارنیوز،

صدراعظم نوری در صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری درباره وقوع حادثه میدان حسن‌آباد اظهار داشت:‌مخاطب صبحت‌های من شهرداری ها به ویژه منطقه 11 و 12، اتحادیه اصناف، سازمان میراث فرهنگی است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: انبار بزرگ یراق و ابزارآلات 26 تیر به دلیل عدم توجه به ضوابط و ایمنی در دوره بهره‌برداری طعمه حریق شد که البته هر چند با اقدامات مؤثر آتش‌نشانان حریق به موقع اطفا شد ولی خسارت‌های مادی و معنوی از این حادثه صورت گرفت.

وی گفت:‌بر اساس سازمان آتش‌نشانی در سال 97 حدود 736 مورد عملیات اطفا حریق در اماکن تجاری یا کسبی یا در انبارها به وقوع پیوسته که 12 درصد کل حریق‌های ساختمانی را به خود اختصاص داده است.

نوری با تأکید بر اینکه نخست چنین حوادثی هویت تاریخی شهر را دستخوش تغییر قرار می‌دهد گفت:‌استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین فرادستی در این زمینه لازم است.

وی تأکید کرد: باید ساز و کار مشترکی بین اتحادیه اصناف و آتش‌نشانی جهت پیشگیری از این حوادث به وقوع پیوندد و شهرداری‌های مناطق 22‌گانه به ویژه منطقه 11 و 12 را به نظارت بر فعالیت و بهره‌برداری از مراکز تجاری و کسبی تأکید می‌کنم.

وی گفت:‌ آثار تاریخی به جا مانده هویت شهر تهران است و مردم با آنها احساس تعلق خاطر دارند لذا حفاظت از آنها اهمیت داشته و ضرورت احتمال ویژه نهادهای درگیر برای ایمن‌سازی آثار تاریخی را به همراه دارد.