بیش از پنج هزار واحد مسکونی مددجویان زلزله زده کمیته امداد بازسازی شد


بیش از پنج هزار واحد مسکونی مددجویان زلزله زده کمیته امداد بازسازی شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: پنج هزار و 300 واحد مسکونی متعلق به مددجویان زلزله زده زیرحمایت این نهاد در مناطق زلزله زده غرب استان تاکنون بازسازی شده است.

محسن رخصی روز یکشنبه در حاشیه سفر به سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی در مجموع بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: رسیدن به این امر مهم نتیجه همراهی و همکاری فکری همکاران پرتلاش کمیته امداد و کاری عظیم و ماندگار بعد از وقوع بحران زلزله سال ۹۶ است که برگ زرینی در کارنامه سراسر افتخار کمیته امداد محسوب می شود.
مدیرکل امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در زلزله غرب استان در مجموع ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد آسیب دید که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۰ واحد آن به طور ۱۰۰ درصد تخریب شد و مابقی نیز از نوع تعمیری بود که در کوتاهترین زمان مرمت شدند.

رخصی عنوان کرد: برای احداث هر واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق زلزله زده، علاوه بر ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوضی که توسط کمیته امداد پرداخت شده، ۱۲ میلیون وام بلاعوض نیز بنیاد مسکن پرداخت کرده و ۴۵ میلیون تومان تسهیلات هم از سوی دولت با سود چهار درصد پرداخت شده است

۲ هزارمین واحد مسکونی ویژه مددجویان زیرحمایت بهزیستی نیز در روستای «میان میر» شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب روز شنبه با حضور معاون مشارکت های سازمان بهزیستی کشور، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان محلی طی مراسمی به بهره برداری رسید.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه بیش از ۷۶ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است که جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۱۲/‏۷۳۹۹/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری