گسترش چتر حمایت بر سر همه یتیمان خراسان شمالی


گسترش چتر حمایت بر سر همه یتیمان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: با اقدامات انجام گرفته در راستای جذب حامی، هم اینک تمامی یتیمان زیر پوشش این نهاد دارای حامی هستند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر این نهاد سه هزار و ۱۲۴ یتیم را زیر پوشش دارد که به طور میانگین هر یتیم دارای هفت حامی است.

وی افزود: این در حالی است که از ۶ هزار و ۱۸۷ فرزند زیر پوشش طرح محسنین این نهاد که دارای والدین بیمار و یا مشکلاتی هستند هنوز ۲۳۸ نفر بدون حامی مانده اند.

الهی راد خاطرنشان کرد: در مجموع افزون بر ۲۳ هزار و ۳۵۸ حامی، حمایت از ایتام زیر پوشش و فرزندان محسنین را بر عهده دارند که ۱۵ هزار و ۴۴۹ نفر آنان غیربومی هستند.

وی مجموع کمک های حامیان به این کودکان در چهار ماهه سال جاری را افزون بر ۷۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در خصوص نحوه انتخاب یتیمان توسط حامیان نیز گفت: این یتیمان با توجه به وضعیت از قبیل داشتن بیماری و دیگر نیازمندی ها از قبیل مسکن، جهیزیه و یا سادات بودن و یا درخواست خود حامی زیر حمایت قرار می گیرند که همین امر باعث می شود برخی یتیمان به منظور حل مشکلات از حامیان بیشتری برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که هر ماه تعدادی از ایتام ممکن است به دلایل مختلف از قبیل ازدواج، اشتغال و یا… از زیر پوشش حمایتی خارج شده و تعداد دیگری در زیرمجموعه این نهاد قرار گیرند که این امر نشان می دهد در هر زمانی این ایتام نیازمند حامی هستند.

افزون بر ۴۴ هزار و ۴۷۹ خانوار با بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند و افزون بر ۱۲ هزار نفر نیز از خدمات موردی این نهاد بهره مند می شوند.

ط/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا