خدمات دیالیز در بیمارستان مه ولات 25 درصد افزایش یافت


خدمات دیالیز در بیمارستان مه ولات 25 درصد افزایش یافت

تربت حیدریه- ایرنا- بیمارستان امام رضا (ع) مه ولات به 16 بیماری دیالیزی در دو نوبت صبح و عصر خدمات ارایه می دهد که نسبت به سال های اول راه اندازی این بخش 25 درصد افزایش یافته است.

مدیر این بیمارستان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با تأمین یک دستگاه جدید، هم اکنون چهار دستگاه دیالیز در این مرکز درمانی راه اندازی شده است.

حسین پوریوسف افزود: با افزایش تعداد دستگاه‌های دیالیز، علاوه بر رفع مشکل کمبود دستگاه، خدمت مطلوب‌تری به بیماران این بخش ارائه می‌شود.

وی همچنین از اهدای یک دستگاه تهویه مکانیکی به این مرکز درمانی خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه با هزینه ۱۱۵ میلیون ریال توسط فرد نیکوکار به نام "علی زاهدی" خریداری و به این بیمارستان اهدا شده است.

وی گفت: دستگاه تهویه مکانیکی، دستگاهی است که به صورت خودکار عمل تنفس را برای بیمارانی که به طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می هد و به عبارت دیگر در ریه می دمد و بازدم خود به خود انجام می‌شود که نقش مهمی در روند احیا و کمک به پرستار در جا به جایی بیماران در بین بخش‌ها و اعزام به مراکز درمانی ایفا می‌کند.

بخش دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان مه ولات در سال ۹۳ به همت فرد نیکوکار به نام "محمود محمدزاده" تجهیز و راه اندازی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان این شهرستان‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان ۹ دی تربت حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان مه ولات دارد.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...