کشته شدن 10 غیرنظامی در حملات هوایی ارتش افغانستان در بادغیس


کشته شدن 10 غیرنظامی در حملات هوایی ارتش افغانستان در بادغیس

رئیس شورای ولایتی بادغیس گفت: گروه طالبان برای دفاع از خود از منازل مسکونی استفاده کرده و با سپر ساختن غیر نظامیان مانع انتقال غذا و تجهیزات جنگی به نیروهای امنیتی می‌شوند....

«عبدالعزیز بیک» رئیس شورای ولایتی بادغیس در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: دو روز پیش هنگامی که چرخبال‌های ارتش قصد انتقال موادغذایی و تجهیزات جنگی را میان نیروهای امنیتی در شهرستان بالامرغاب داشتند، هنگام فرود با حملات طالبان مواجه شده‌اند که برای حفاظت از خود نیروهای امنیتی نیز به ناچار با طالبان درگیر شدند که در نتیجه آن نزدیک به 10 تن کودکان، زنان و مردان غیر نظامی نیز کشته شده‌اند و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود: از 10 روز پیش تاکنون منطقه نشست چرخبال‌های ارتش در شهرستان بالامرغاب از سوی طالبان ناامن شده و اجازه نشست به نیروهای ارتش برای انتقال تجهیزات و حتی مواد غذایی را نمی‌دهند و در حال حاضر گروه طالبان در شهرستان بالامرغاب حکمروایی می‌کنند و این شهرستان در وضعیت وخیمی به سرمی‌برد.

وی همچنین ادامه داد: شهرستان بالامرغاب از 6 ماه پیش تاکنون با حضور گسترده طالبان در ناآرامی به‌سر می‌برد و در رویدادهای مختلف تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی وارد شده است و در حال حاضر تنها منطقه‌ای که مقر نیروهای ارتش در آن است، با نزدیک به 500 سرباز ارتش، پلیس ویژه و دیگر نیروهای امنیتی در محاصره کامل طالبان قرار دارد.

وی تاکید کرد که از 2 ماه پیش تاکنون طالبان راه‌های مواصلاتی را در این شهرستان مسدود کرده‌اند و رساندن تجهیزات و غذا از طریق هوا صورت می‌گرفت اما از چندی پیش تاکنون به دلیل آماج قرار دادن چرخبال‌های ارتش تجهیزات جنگی و غذا به این نیروها نرسیده و زخمی‌ها و جنازه‌های سربازان بدون سرنوشت بر زمین مانده است.

وی تصریح کرد که آنها و مسوولان محلی در بادغیس چندین بار با مسوولان و مقام‌های ارشد مرکزی تماس گرفته‌اند اما هیچ توجهی به این خواست آنها صورت نگرفته است و وضعیت در بادغیس در حال وخیم شدن است.

به گزارش فارس، به گفته شورای ولایتی بادغیس، در حال حاضر شهرستان‌های بالامرغاب، آبکمری و قادس تحت کنترل طالبان است و از 6 ماه پیش تاکنون، نیروهای امنیتی تلفات گسترده‌ای را در جنگ با این گروه‌ها داده‌اند.

به تازگی چندی پیش نیز در شهرستان ابکمری در عملیات خاص کماندوهای ارتش برای سرکوب طالبان بیش از 30 کماندو کشته و تعدادی به دست طالبان اسیر شدند؛ در سفر مقام‌های ارشد امینتی به هرات نیز تاکید شد که در برنامه‌های جدید جنگی نیروهای امنیتی تلفات غیر نظامیان کاهش خواهد یافت اما تاکنون، استفاده طالبان از منازل مسکونی و افراد غیرنظامی سبب شده است که در درگیری‌های میان نیروهای امنیتی با طالبان باز هم شاهد تلفات غیر نظامیان باشیم.

/انتهای پیام/

کشته شدن 10 غیرنظامی در حملات هوایی ارتش افغانستان در بادغیس
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...