کدام یک از مدل های هیوندا آزرا موجود در ایران ارزش خرید بیشتری دارد؟


هیوندا آزرا یکی از لوکس ترین خودرو های کره ای ها است که جایگاه ویژه ای در بازار های جهانی و ایران دارد. این خودرو خوش ساخت در دسته سدان‎های لوکس سایز متوسط راهی طولانی را پیموده است و امروزه یک رقیب سرسخت برای تویوتا...

هیوندا آزرا یکی از لوکس ترین خودرو های کره ای ها است که جایگاه ویژه ای در بازار های جهانی و ایران دارد. این خودرو خوش ساخت در دسته سدان‎های لوکس سایز متوسط راهی طولانی را پیموده است و امروزه یک رقیب سرسخت برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و دیگر محصول لوکس کره‎ای‎ها یعنی کیا کادنزا در سر تا سر جهان محسوب می شود. این خودرو تا نسل چهارم خود وارد ایران نشده بود؛ با این حال بلافاصله بعد از ورود به بازار ایران در اواسط دهه 80 شمسی توانست به فروش چشم‎گیری دست پیدا کند. ویژگی های مثبت زیادی در هیوندا آزرا وجود دارد که باعث موفقیت های پی در پی این خودرو در بازار ایران شده است.

طراحی جذاب، ابعاد مناسب و موتور قدرتمند از مهمترین دلایلی است که بسیاری از افراد را به خرید هیوندا آزرا علاقه‎مند کرده است. این ویژگی های مثبت باعث شده بود تا آزرا در مدت زمان حضور خود در ایران بخشی از بازار تویوتا کمری و ماکسیما که بدون شک محبوب ترین خودرو های این دسته محسوب می‎شوند را در ایران به دست آورد. مدل های مختلفی از این خودرو در حدود 12 سال گذشته وارد ایران شده است و در حال حاضر نیز بازار خرید و فروش هیوندای آزرا در ایران طرفداران زیادی دارد. اگر قصد خرید هیوندا آزرا را دارید و بین خرید مدل های مختلف آن دچار تردید شده اید در ادامه با ما همراه باشدی تا بر اساس نیاز خود بهترین مدل آن را شناسایی کنید.

کدام یک از مدل های هیوندا آزرا موجود در ایران ارزش خرید بیشتری دارد؟

ارزش خرید هیوندا آزرا نسل چهارم ( مدل 2006 تا 2011)

اولین سری هیوندا آزرا های وارد شده به ایران از نسل چهارم این خودرو بودند. زمانی که اولین سری از این خودرو ها وارد ایران شدند، کمری گرند حاکم مطلق سدان های لوکس بازار بود. هیوندایی در آن زمان چندان مورد توجه قرار نمی گیرفت و در مجموع خودرو های کره ای جایگاه مستحکمی در بازار ایران نداشتند. آزرا به تنهایی تمام قواعد بازی در این دسته را به هم زد و به یکی از پرفروش ترین خودرو های لوکس بازار ایران بدل شد. هم اکنون نیز مدل های دست دوم این نسل به فراوانی در بازار خرید و فروش می شوند و همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند.

خودرو های این نسل به دلیل مجهز بودن به موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر قوی ترین و سریع ترین آزرا های ایران محسوب می شوند اما مصرف سوخت بالای 10 لیتر و استهلاک بالای این موتور بزرگ را نیز نباید فراموش کرد. در نهایت باید گفت اگر قصد دارید با کمترین هزینه صاحب یک هیوندا آزرا شوید بهتر است به سراغ خودروهای این نسل بروید ولی فراموش نکنید هزینه نگهداری بالای خودرو ارزش خرید آن را کاهش داده است.

کدام یک از مدل های هیوندا آزرا موجود در ایران ارزش خرید بیشتری دارد؟

ارزش خرید هیوندا آزرا نسل پنجم ( 2012 تا 2014)

بعد از عرضه موفق هیوندا نسل چهارم، نسل پنجم این خودرو همزمان با سایر نقاط جهان وارد ایران شد. به آزرا نسل پنجم گرنجور نیز گفته می شود. هیوندای آزرا نسل پنجم با طراحی بسیار زیباتر داخلی و خارجی به همراه به روز رسانی در بخش امکانات گزینه بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی آن محسوب می شود. کیفیت ساخت عالی، ایمنی فوق العاده، عملکرد عالی فنی و امکانات رفاهی پر تعداد از مهمترین دلایلی است که می توانست فروش هیوندای آزرا نسل 5 را در ایران تضمین کند. این نسل نیز مانند نسل قبلی به موتور 6 سیلندر ولی این بار 3 لیتری مجهز شده است. قدرت و شتاب خودرو تا حدی نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده است اما مصرف ترکیبی این خودرو همچنان نزدیک به 10 لیتر در 100 کیلومتر است که در بازار امروز خیلی زیاد به نظر می رسد. متاسفانه به دلیل وضع قوانین جدید که از ورود خودروهای دارای حجم موتور بالای 2.5 لیتر جلوگیری می کرد سبب شد تا واردات این مدل از آزرا متوقف شود. اگر می توانید بودجه بیشتری برای خرید آزرا هزینه کنید خودرو های این نسل انتخاب بهتری از نسل قبلی خواهند بود.

کدام یک از مدل های هیوندا آزرا موجود در ایران ارزش خرید بیشتری دارد؟

ارزش خرید هیوندا آزرا نسل ششم ( 2018)

بعد از دوری 4 ساله از بازار ایران، خوشبختانه در سال 1397 دوباره پای هیوندا آزرا به بازار ایران باز شد. این بازگشت اما به شکوهمندی ورود اولیه این خودرو به ایران نبود. افزایش شدید قیمت ها سبب شد عملا این خودرو لوکس جدید قیمتی میلیاردی پیدا کند. کمتر کسی در حضور رقبای آلمانی با این قیمت حاضر به خرید هیوندا آزرا خواهد شد. با به روز رسانی در طراحی، حالا با زیباترین آزرا رو به رو هستیم. این خودرو امکانات بسیار خوبی نیز در خود جای داده است. با این حال با توجه به این که قیمت هیوندای آزرا نسل جدید در حدود 1 میلیارد تومان است نمی توان ارزش خرید بالایی برای آن متصور بود. از طرفی واردات محدود و کمبود قطعات یدکی نیز سبب شده است تا بازار خرید و فروش هیوندا آزرا نسل جدید به اندازه نسل های قبلی در ایران رشد نکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !