بیانیه گام دوم انقلاب مانیفست آینده نظام است


بیانیه گام دوم انقلاب مانیفست آینده نظام است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مانیفست آینده نظام و انقلاب است.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفارهرندی در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که امروز(30 تیر)در مجتمع بعثت سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد، از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مانیفست آینده انقلاب و نظام یاد کرد و افزود: باید در مورد این بیانیه حالا حالاها بحث کرد.

صفار هرندی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بخش نخست بیانیه گام دوم انقلاب به دفاع از انقلاب پرداخته‌اند، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی معارضینی در داخل دارد که مقدورات مردم هم در دست آنها است و این افراد معتقدند شاید اگر انقلاب نمی‌کردیم امروز وضعمان بهتر بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: گروه دیگری از افراد جامعه هم هستند که در زمان انقلاب در صف اول انقلاب بوده‌اند و امروز به این نتیجه رسیده اند که اصل انقلاب مشکلی نداشته، اما این انقلاب پس از پیروزی باید بایگانی می شد و برای اداره آن از الگوهای دیگر کشورها استفاده می شد.

صفارهرندی ادامه داد: این گروه که خود را روشنفکر می دانند موضوع نرمالیزاسیون را مطرح کرده و معتقدند در دنیا بیش از ۲۰۰ کشور داریم که به یک شیوه اداره می شوند، پس چرا ما باید تافته جدا بافته باشیم و با مبانی متفاوت کشور را اداره کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مقوله تشکیک در حقانیت آن چه که بر انقلاب گذشته از سوی برخی از انقلابیون، اظهار کرد: اینکه چرا برخی دوستان سابق انقلاب به سمت و سویی آمده اند که موضعشان تغییر کرده را شاید بتوان در کم آوردن های عقیدتی و اخلاقی و شیرین جلوه کردن دنیا در کامشان و آلوده شدن به مسائلی از این دست جست که آنها را به عناصر تجدید نظر طلب تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: شاید بتوان ریشه‌های تجدید نظر طلب شدن برخی از چهره‌های انقلابی را هم به این موضوع مرتبط دانست که این افراد تحت تاثیرخانواده و فرزندان قرار گرفته اند.

صفارهرندی سپس بیانیه گام دوم انقلاب را ادعانامه ای در برابر کسانی که معتقدند انقلاب سبب عقب ماندگی ایران شده عنوان کرد و افزود: اگرچه وجود برخی از مشکلات اقتصادی در کشور قابل کتمان نیست، اما شاید بتوان بخش زیادی از مشکلات کنونی کشور را به عملکرد آن دسته از مسئولینی که از بن اعتقادی به انقلاب ندارند، جستجو کرد.

صفارهرندی در پاسخ به آنهایی که اعتقاد دارند راهی که پیموده شده ایراداتی داشته و شاید اگر از اول انقلاب نکرده بودیم امروز در جایگاه بهتری قرار داشتیم، اظهار کرد: برای پاسخ به این سوال بهترین کار این است که همسان سازی کرده و خود را با کشورهایی که در زمان قبل از انقلاب در قد و قواره ما بودند، قیاس دهیم.

صفار هرندی ادامه داد: با نگاهی به شرایط کنونی کشورهایی مثل مصر و عربستان و مقایسه آنها با شرایط امروز کشور به این نتیجه می رسیم که انقلاب اسلامی نه تنها ایران را عقب مانده نگه نداشته، بلکه زمینه‌ساز پیشرفت آن بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امروز بر اساس رتبه بندی ها ایران اسلامی شانزدهمین قدرت علمی دنیا به شمار می رود، گفت: شتاب پیشرفت علمی کشور به اندازه ای زیاد است که پیش‌بینی می‌شود ایران اسلامی در آینده ای نزدیک جزو پنج قدرت علمی دنیا قرار گیرد.

صفار هرندی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در حوزه بیوتکنولوژی جزو ۱۰ کشور اول دنیا بوده و در حوزه نانو تکنولوژی نیز جزو پنج کشور اول دنیا به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر ای که پیشرفت های علمی رخ داده در سایه تحریم‌ها بوده، تاکید کرد: تحریم ها باعث شده تا برخی مسئولین از نگاه به خارج از کشور دل کنده و برای حل مشکلات متوسل به داخل شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر رشد روزافزون شرکت‌های دانش بنیان در کشور افزود: امروز دانش و فناوری در کشور بومی شده و به برکت وجود شرکت های دانش بنیان هر چیزی که لازم داشته باشیم، شش ماه بعد توسط متخصصان داخلی ساخته می شود.

صفار هرندی با بیان اینکه امروز در تمامی موارد بجز رتبه اقتصادی از کشوری مثل عربستان جلوتر هستیم، افزود: اگرچه رتبه اقتصادی کشورمان به دلیل تحریم های تحمیل شده از رتبه هجدهم به رتبه بیست و هفتم دنیا تنزل پیدا کرده که البته احتمالا وضعیت بهتری داریم، اما هنوز هم جزو کشورهای ثروتمند دنیا هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب به ایران اسلامی قدرت ذاتی و نه اعتباری داده تاکید کرد: قدرت امروز کشور ما قابل مقایسه با قدرت کشوری مثل عربستان نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به رسیدن به ثبات در بازار ارز در پی انتخاب یک نیروی مومن و انقلابی به عنوان رییس کل بانک مرکزی، افزود: در حال حاضر نرخ ارز به ثبات رسیده و مدام هم در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه حتی می‌توانیم بودجه سال آینده کشور را غیرنفتی ببندیم، تاکید کرد: نوید روزهای بسیار درخشان و باشکوهی را برای کشور می دهم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...