داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس های سریال


سریال مجموعه حوادث ناگوار سریال مجموعه حوادث ناگوار A Series Of Unfortunate Events یکی از محصولات شبکه نتفلیکس است. داستان این سریال در مورد بچه های یتیم خانواده بودلر و گرفتاری های آنها بعد از مرگ پدر و مادرشان است. کنت الاف Count Olaf، به دنبال ارث و میراث زیادی است که پدر و مادر … نوشته داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس...

داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس های سریال

سریال مجموعه حوادث ناگوار

سریال مجموعه حوادث ناگوار A Series Of Unfortunate Events یکی از محصولات شبکه نتفلیکس است. داستان این سریال در مورد بچه های یتیم خانواده بودلر و گرفتاری های آنها بعد از مرگ پدر و مادرشان است. کنت الاف Count Olaf، به دنبال ارث و میراث زیادی است که پدر و مادر این بچه ها از خود به جای گذاشته اند. او در هر فرصتی بچه ها را آزار می دهد.

مجموعه حوادث ناگوار (A Series of Unfortunate Events) سریالی ماجراجویی، درام، کمدی، خانوادگی، فانتزی و معمایی محصول سال ۲۰۱۷ شبکه نتفلیکس آمریکا است.

داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس های سریال

اسامی بازیگران

بازیگرانی چون نیل پاتریک هریس، پاتریک واربرتون، مالینا ویزمن، جون کیوزاک، لوییز هینز، کی تاد فریمن و الفری وودارد در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند. مجموعه حوادث ناگوار بر اساس سری کتاب‌های مشهور نوجوانان با همین نام نوشته لمونی اسنیکت ساخته شده‌است.

این کتاب نوشته دنیل هندلر با نام ادبی لمونی اسنیکت است که از سال 1999 تا 2006 منتشر شده است.

در سال 2004 فیلمی زیبا با بازی جیم کری از سه کتاب اول ساخته شد که با استقبال روبرو شد.

نتفلیکس مجموعه تمام این کتاب ها را به یک سریال تبدیل کرد. این بار نقش کنت الاف را بازیگر معروف و حرفه ای نیل پاتریک هریس بازی می کند که تنها چیزی است که در سریال تغییر کرده است.

داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس های سریال

در ادامه 15 دانستنی جالب در مورد سریال را می خوانید.

۱۵. سریال هیچ ربطی به فیلم ندارد

در سال ۲۰۰۴ شرکت پارامونت Paramount فیلمی با اقتباس از «مجموعه حوادث ناگوار» منتشر کرد که داستان‌های سه کتاب اول را در یک فیلم ترکیب (و فشرده) کرد. برد سیلبرلینگ Brad Silberling این فیلم را کارگردانی کرده و جیم کری نقش کنت الاف خبیث را بازی می‌کند. بچه‌های یتیم خانواده‌ی بودلر Baudelaire با بازی امیلی برونینگ Emily Browning در نقش ویولت Violet، لیام ایکن Liam Aiken در نقش کلاوس Klaus، و کارا و شلبی هافمن Kara and Shelby Hoffman (در نقش سانی کوچولو Sunny). این فیلم در دنیا ۲۰۰ میلیون دلار فروخت اما فیلم‌های دیگری بر اساس ده کتاب دیگر در این مجموعه، ساخته نشد.

این فیلم بازخورد‌های متنوعی دریافت کرد. بسیاری عاشق بازی فوق‌العاده‌ی جیم کری در نقش الاف جنایت‌کار شدند، اما در کل اکثر طرف‌داران از این‌که فیلم با عجله از داستان عبور می‌کند مایوس بودند.

در هر صورت مهم نیست این فیلم را دوست دارید یا حتی آن‌را دیده‌اید یا خیر، چون سریال نتفلیکس ربطی به آن ندارد. این یک برداشت مجدد است؛ از همان کتاب‌ها استفاده می‌کند اما بازیگران و تیم خلاق متفاوتی دارد. پارامونت همچنان شریک است اما قسمت تلویزیونی آن‌ها این سریال را تولید می‌کند. لازم نیست فیلم را دیده باشید یا حتی کتاب را خوانده باشید تا این سریال را تماشا کنید.

۱۴. در این مجموعه داستان ۱۳ کتاب، علاوه بر داستان‌های تکمیلی، وجود دارد

نام اولین کتاب این مجموعه «شروع ناگوار» The Bad Beginning و آخرین آن (که بسیار با مسما نام‌گذاری شده) «پایان» است. در این کتاب‌ها فامیل‌های دور مختلفی به بچه‌های بودلر سرپناه می‌دهند، در حالی‌که آن‌ها در حال جنگیدن با نقشه‌های کنت الاف و تلاش برای کشف حقایق بیشتری از عضویت والدین‌شان در انجمنی سری به نام V.F.D هستند. با پیش رفتن سریال بچه‌ها اسرار بیشتر و بیشتری را از ارتباط این سازمان با پدر و مادرشان و کنت الاف آشکار می‌کنند.

سوالاتی که اسنیکت در این مجموعه می‌پرسد پاسخ داده نمی‌شود، به همین خاطر داستان‌های تکمیلی وجود دارند تا پیش‌زمینه‌ی بیشتری به شخصیت‌ها و مکان ها بدهند.

۱۳. اولین فصل سریال شامل کتاب های ۱ تا ۴ خواهد بود

اولین فصل این سریال ۸ قسمت داردکه اتفاقات چهار کتاب اول، از «شروع ناگوار» The Bad Beginning تا «کارگاه مصیبت‌بار» The Miserable Mill، را پوشش می‌دهند. به هر کتاب دو قسمت اختصاص داده خواهد شد. نتفلیکس می‌خواهد این سریال را در سه فصل بسازد که هر فصل آن ۴-۵ کتاب را پوشش دهند.

۱۲. تبدیل شدن به کنت الاف کار زیادی برد

در مصاحبه‌ای با TVGuide.com، نیل پاتریک هریس Neil Patrick Harris توضیح داد که تبدیل شدن به الاف پروسه‌ای داشت. تبدیل او به این شخصیت در کنار اندام‌های مصنوعی زیاد، به گریم سه ساعته‌ای در هر روز نیاز داشت. هریس از این زمان در صندلی گریم استفاده می‌کرد تا واقعا در جلد نقش برود:

وقتی الاف را بازی می‌کنم و این‌قدر زمان روی تک تک جزئیات صرف می‌شود می‌توانم واقعا درک کنم که تنها یک ابرو چه‌طور به نظر می‌رسد یا اخم و یا جمع کردن چهره چه شکلی است. بنابراین این بازی فیزیکی‌تری نسبت به بازی‌هایی است که مدت هاست انجام می‌دهم.
۱۱. بازیگرانی که بودلرها را بازی می‌کنند شناخته شده نیستند

هر دو بازیگری که نقش‌های ویولت و کلاوس را بازی می‌کنند تا حدی گم‌نام هستند. مالینا وایس‌من Malina Weissman نقش ویولت را بازی می‌کند که بزرگترین بچه‌ی بودلر‌هاست و در طول سریال با استفاده از اختراعاتش خود و خواهر و برادرانش را از نقشه‌های پلید الاف فراری می‌دهد.

لوییس هاینس Louis Hynes نقش بچه‌ی وسطی، کلاوس بودلر، را بازی می‌کند. او قبل از آن تنها یک نقش در بعضی قسمت‌های سریال «خیزش وحشی‌ها» Barbarians Rising به عنوان آلاریک Alaric جوان (پادشاه ویزیگوت‌ها) بازی کرده، و این سریال در واقع اولین نقش‌آفرینی قابل توجه او خواهد بود.

داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس های سریال

۱۰. بعضی از عوامل فیلم، بازمی‌گردند

پارامونت تنها اشتراک فیلم و سریال جدید نتفلیکس نیست. بری ساننفلد Barry Sonnenfeld تهیه‌کننده‌ی اجرایی فیلم بود و این نقش را برای نتفلیکس نیز تکرار می‌کند. او همچنین چهار قسمت از سریال از جمله قسمت اول فصل اول را کارگردانی می‌کند.

قسمت‌های دیگر «مجموعه حوادث ناگوار» به کارگردانی مارک پالانسکی Mark Palansky و بو ولش Bo Welch که طراحی صحنه را هم انجام می‌دهد، ساخته خواهند شد.

۹. نویسنده، همکاری تنگاتنگی در سریال دارد

هریس قول داده است که «مجموعه حوادث ناگوار» نتفلیکس کاملا مبتنی بر کتاب‌ها باشد. این شامل دخالت مستقیم دنیل هندلر Daniel Handler، معروف به لمونی اسنیکت Lemony Snicket است. هندلر هر قسمت را در کنار امیلی فاکس Emily Fox نوشته است.

داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس های سریال

۸. لمونی اسنیکت شخصیتی در سریال است

درحالی‌که دنیل هندلر پشت صحنه کار می‌کند، لمونی اسنیکت ‘نویسنده’‌ی «مجموعه حوادث ناگوار» به عنوان یک شخصیت در سریال ظاهر خواهد شد. پاتریک واربرتون Patrick Warburton نقش نویسنده‌ای را بازی می‌کند که در اولین تیزر این سریال ظاهر شد. طنز خشک او و ارائه‌اش برای شیوه‌ای که اسنیکت کتاب‌ها را روایت می‌کند عالی است — بر خلاف جود لا Jude Law که در فیلم نقش اسنیکت را با حضوری منقطع‌تر و آرام‌تر بازی می‌کند.

۷. نیل پارتریک هریس آواز خواهد خواند

نیل پاتریک هریس مرد آواز و رقص است. او تا الان ۴ بار میزبان مراسم تونی Tonys بوده است، در نقش شخصیت بارنی Barney در سریال How I Met Your Mother آواز خوانده و بیش از یک‌بار در برادوی Broadway ظاهر شده است. پس تعجبی ندارد ساننفلد و نتفلیکس راهی پیدا کرده‌اند تا پیشینه‌ی از او در «مجموعه حوادث ناگوار» استفاده کنند.

۶. بازاریابی برای این سریال شامل سایت‌های سری هم می‌باشد

نتفلیکس با بازاریابی «مجموعه حوادث ناگوار» بازی می‌کند، و نشانه‌هایی را به جا می‌گذارد که تنها خوانندگان پر و پا قرص بتوانند پیدا کنند. در تیزر اول کلمات “قاصدک‌های بسیار قابل احتراق” (Very Flammable Dandelions) پشت پاتریک واربرتون ظاهر می‌شوند. اگر این عبارت را در گوگل جستجو کنید وبسایتی را می‌یابید که آثار هنری خانه‌ی کنت الاف از قسمت‌های ۱ و ۲، «شروع ناگوار» را در خود دارد.

این عالی است که شاهد هستیم نتفلیکس طبیعت حقیقی این سریال را گرفته و معماهای جالبی برای تماشاگران طرح می‌کند تا جوابشان را پیدا کنند. این کار باعث می‌شود طرف‌داران نگاه ریزبینانه‌تری به جزئیات تیزرها داشته باشند تا چیزهای بیشتری کشف کنند.

داستان سریال مجموعه حوادث ناگوار + اسامی بازیگران و عکس های سریال

۵. از همین حالا یک شخصیت اسرارآمیز وجود دارد.

طرف‌داران متوجه حضور یک زن بلوند در تیزرهایی شده اند که برای «مجموعه حوادث ناگوار» منتشر شده ‌اند و درباره‌ی نقش او شروع به گمانه‌زنی کرده اند. نقش او که توسط سارا کنینگ Sara Canning بازی می‌شود، در صفحه‌ی IMDb به شکل مرموزی خالی قرار داده شده است.

کنینگ در یکی از صحنه‌های تیزر یک اسلحه‌ی شکار کوسه را به سمت کنت الاف نشانه رفته و به نظر می‌رسد او می‌تواند طرف بچه‌ها باشد. او هرکسی که هست، خیلی جالب است که می‌بینیم طرف‌داران چنین نظریه‌هایی را از کلیپی کمتر از پنج دقیقه، بیرون می‌آورند.

۴. V.F.D همه جا هست

V.F.D سازمانی سری است که نقش بزرگی در «مجموعه حوادث ناگوار» دارد. این حروف مخفف “دپارتمان داوطلبی آتش” (Voluntary Fire Department) هستند. هم پدر و مادر بودلرها و هم کنت الاف عضو این سازمان بودند. سپس روزی تفرقه‌ای ایجاد شد و این گروه را به دو جبهه تقسیم کرد. این گروه در رمز و راز پوشیده شده و هدف اصلی آن‌ها حتی برای کسانی که کل این کتاب‌ها را خوانده‌اند، نامشخص باقی می‌ماند.

۳. تیزرها نکات پنهان زیادی دارند

علاوه بر انجمن‌های سری و وبسایت‌های سری، تیزر شامل تعدادی اسرار مختص خود است. یکی از صحنه‌های بارز تیزر کادربندی عکس گروهی از افراد است که بیرون کارگاه چوب‌بری لاکی اسملز Lucky Smells ایستاده‌اند. بررسی دقیق‌تر عکس نشان می‌دهد که این افراد لمونی اسنیکت،عمه جوزفین Aunt Josephine، عمو مانتی Uncle Monty و پدر و مادر بودلرها هستند.

۲. برای سه‌قلوهای کواگمایر انتخاب بازیگر انجام شده‌است

در کتاب پنجم «مجموعه حوادث ناگوار»، «مدرسه‌ی سخت‌گیر» The Austere Academy، بودلرها با سه‌قلوهای کواگمایر دوست می‌شوند. بچه‌ها بعد از دانستن درباره‌ی زندگی یکدیگر که شبیه هم هستند، ارتباطشان با همدیگر را توسعه می‌دهند. روشن می‌شود که سه‌قلوها هم پدر و مادر و برادرشان را در آتش‌سوزی تحت شرایط مشکوکی از دست دادند.

۱. فصل دوم ممکن است همین حالا در مراحل پیش‌تولید باشد

با توجه به برنامه‌ریزی برای ساختن سه فصل از «مجموعه حوادث ناگوار» و بازیگران جوان در نقش شخصیت‌های اصلی، این‌که فیلم‌برداری فصل دوم در اولین فرصت شروع شود دور از ذهن نیست. و به نظر می‌رسد همین‌طور هم باشد. لیزا براون Lisa Brown همسر دنیل هندلر تصاویری از اتاق این نویسنده در اینستاگرام خود منتشر کرده است که در آن‌ها هندلر جلوی وایت‌برد‌هایی (با نوشته‌های تار شده) و کنار میزی که افرادی دور آن نشسته‌اند، ایستاده؛ و در توضیح عکس‌ها نوشته “جلسه‌ی نویسنده در خونه‌ی من”.

بسیاری از سریال‌های نتفلیکس حداقل به فصل دوم رفته‌اند پس می‌توانیم تقریبا با اطمینان بگوییم «مجموعه حوادث ناگوار» هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

تعداد رای: 1 و امتیازات: 5

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...