جاده‌های روستایی نمره مثبت گرفتند


جاده‌های روستایی نمره مثبت گرفتند

بندرعباس- ایرنا- از مجموع تلفات وتصادفات استان هرمزگان در 2 ماهه اول امسال در محورهای روستایی هیچ‌گونه تلفاتی ثبت نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: این امر نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ نفر تلفات بوده از کاهش ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده‌است.

داریوش باقر جوان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در محورهای برون‌شهری و روستایی در دو ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸.۹ درصد کاهش تلفات داشته‌ایم و این امر باعث شد استان هرمزگان رتبه ۱۴ را در بین سایر استان‌ها به دست آورد.

وی گفت: هم‌چنین از نظر تعداد مصدومان در تصادفات در مدت یادشده ۷.۱۷ درصد در استان هرمزگان کاهش داشته و این استان در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.

طبق گفته فرمانده پلیس راه استان هرمزگان در سومین نشست کمیسیون راه‌های استان هرمزگان ۲۶ تیرماه امسال، ۶۳ درصد تصادفات در این استان تاکنون در ۳۰ کیلومتری شهرهای بندرعباس، میناب و رودان به وقوع پیوسته است.
به گفته سرهنگ علی اسفندانی، بر اساس رده‌بندی در طرح ایمن‌سازی اولویت اول شهر بندرعباس با ۳۶ درصد تصادفات استان هرمزگان از ۳ جهت شمال، غرب و شرق ۳۰ کیلومتر نیاز به ایمن سازی دارد و اولویت بعدی شهرستان میناب با ۱۴ درصد تصادفات و رودان با ۱۳ درصد تصادفات استان را شامل می‌شوند.
وی در این نشست اعلام کرد: سالانه ۳۰۰ نفر در جاده‌های استان هرمزگان فوت می‌کنند و به طور معمول ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح می‌شوند که نیمی از آنها یا قطع نخاعی یا قطع عضو و یا مرگ مغزی می‌شوند.
بر اساس گفته‌های مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان نیز ۱۵۰ نقطه حادثه خیز در این استان با همکاری و تعامل پلیس راه شناسایی و برای تامین اعتبار به ستاد مرکزی اعلام شده که ۲۲ نقطه مصوب شد و تا کنون ۱۵ نقطه مرتفع و۷ نقطه دیگر تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟