قدرتمند‌ترین موتور‌های بازی سازی در دنیا را بشناسید


موتور بازی سازی همان نرم‌افزار و یا برنامه‌ای است که در ساخت بازی سطح بالا از آن استفاده می‌شود، اما در این بین می‌توان مواردی را یافت که جزء قدرتمندترین این موتور‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، موتورهای بازی سازی یا برنامه های بازی سازی از جمله برنامه ها و یا نرم افزارهایی هستند که بازی سازان در سراسر دنیا برای ساخت و طراحی بازی های رایانه ای از آن ها استفاده می کنند و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی 4 مورد از قدرتمندترین موتورهای بازی سازی در دنیا بپردازد، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

قدرتمند‌ترین موتور‌های بازی سازی در دنیا را بشناسید

موتور بازی سازی چیست؟

موتورهای بازی سازی یا Game Engine ، به نرم‌افزار و یا برنامه‌ای اطلاق می شود که در ساخت بازی سطح بالا بکار گرفته شده و هم‌اکنون می‌توان گفت بیش از ۵۰۰ موتور بازی سازی در جهان وجود دارد که تعداد کمی از آن‌ها در سطح دنیا شناخته شده‌است در ادامه به معرفی 4 نمونه از قدرتمندترین این موتورها می پردازیم.

موتور بازی سازی Rage Engine

موتور بازی سازی Rage Engine به دلیل منحصر به فرد بودن نسبت به سایر موتور‌ها قدرت کسب کرده است. تنها چند موتور هستند که می‌توانند پروژه‌های Rage Engine را تطابق دهند.

قدرتمند‌ترین موتور‌های بازی سازی در دنیا را بشناسید

از جمله پروژه‌های انجام شده توسط این موتور می‌توان به GTA, RED DEAD REDEMPTION و مجموعه‌ی MAX PAYNE اشاره کرد. همچنین سطح بالای گرافیک آن از دیگر نقاط قوت این موتور بازی سازی است.

موتور بازی سازی Unreal Engine

موتور بازی سازی Unreal Engine یکی از محبوب‌ترین و جامع‌ترین موتور‌های بازی سازی جهان است. در سال ۱۹۹۸ اولین ورژن این موتور ارائه شد و پس از چندین سال همچنان مورد استفاده قرار میگیرد و هر سال بازی‌های زیادی توسط آن تولید می‌شود.

قدرتمند‌ترین موتور‌های بازی سازی در دنیا را بشناسید

بازی‌های فوق العاده‌ی زیادی مانند مجموعه‌ی Gears of War، مجموعه‌ی Mass Effect و بتمن توسط این موتور بازی سازی ساخته شده اند. این موتور قابلیت‌های زیاد به ویژه قابلیت‌های گرافیکی بالایی دارد. قابلیت‌های گرافیکی موتور بازی سازی Unreal Engine برای پلتفرم موبایل سنگین هستند، اما در عین حال کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند.

موتور بازی سازی id Tech Engine

موتور بازی سازی id Tech Engine یک موتور بازی سازی تاریخی و قدرتمند است که تا به حال ۶ نسخه از آن بروزرسانی شده است. موتور id Tech یک موتور مولتی پلتفرم است و بازی‌های قدرتمند و نوستاژیکی مانند DOOM با این موتور طراحی شده است.

قدرتمند‌ترین موتور‌های بازی سازی در دنیا را بشناسید

بیشتر بخوانید: بازی سه بعدی توربو موتور

این موتور قدرتمند بازی‌هایی ۳ بعدی و حرفه‌ای تولید می‌کند که برای اجرای بازی‌های تولید شده توسط این موتور می‌بایست سخت افزار گرافیکی قدرتمندی را گیمر تهیه کند. بعضی از متریال‌ها و تکستچر‌های استفاده شده در بازی‌های تولیدی توسط این موتور ابعادی مانند ۳۲ هزار پیکسل در ۳۲ هزار پیکسل (۳۲۰۰۰ x. ۳۲۰۰۰) دارند که همین مورد بازی‌های طراحی شده توسط این موتور را حجیم، ولی پر کیفیت می‌کند.

موتور بازی سازی Creation Engine

موتور بازی‌سازی Creation Engine یک موتور بازی‌سازی قدرتمند ساخته شده توسط شرکت بتزدا است. این موتور بازی‌سازی نسبت به موتور‌های بازی‌سازی پیشین شرکت بتزدا دارای امکانات بهتر و بهینه‌تری است.

قدرتمند‌ترین موتور‌های بازی سازی در دنیا را بشناسید

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Fortnite

موتور بازی‌سازی Creation Engine که بازی Fallout ۴ با آن ساخته شده است، یک موتور بازی‌سازی حرفه‌ایست که بازی‌هایی زیبا و دنیا باز (OpenWorld) تولید می‌کند. بازی Fallout ۴ ساخته شده توسط این موتور بازی‌سازی جزء اولین بازی‌هایی به حساب می‌آید که کاربران توانستند اشیائی که خودشان می‌سازند را در مارکت بین المللی بازی‌های رایانه‌ای Steam در بخش Steam Workshop آپلود کنند.

بیشتر بخوانید: زخم هاى بازی های رایانه ای

این امکان به کاربران و توسعه دهندگان کمک می‌کند تا بعد از انتشار بازی امکانات بازی‌های خود را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری را به بازی خود اضافه کنند. موتور بازی‌سازی Creation Engine شرکت بتزدا یک موتور قابل تحسین است که به علاقمندان به شرکت‌های علاقمند پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت