شعر خوشحال و شاد و خندانم + دانلود آهنگ


شعر خوشحال و شاد و خندانم + دانلود آهنگ

شعر خوشحال و شاد و خندانم از ترانه‌های فولکلور کودکانه است که برای اولین بار توسط هنگامه یاشار اجرا شد و ناصر نظر آن را بازسازی کرد. شاعر خوشحال و شاد و خندانم عباس یمینی شریف بود.

شعر خوشحال و شاد و خندانم + دانلود آهنگ
ستاره | سرویس سرگرمی - بعضی از اشعار کودکانه به نسل‌های مختلف تعلق دارند. همه ما از دوران کودکی خود شعر‌هایی را به یاد داریم که با آن‌ها پایکوبی کرده و خندیده‌ایم و اکنون با شنیدن دوباره‌شان اشک شوق از چشمانمان جاری می‌شود. همچنین کودکان و خردسالان امروز به ترانه‌هایی نیاز دارند که به آن‌ها نشاط ببخشد و درس زندگی بیاموزد. مطلب پیش رو درباره یکی از این شعرهاست: خوشحال و شاد و خندانم...
در ادامه مطلب، ابتدا متن شعر خوشحال و شاد و خندانم را می‌خوانید؛ سپس می‌توانید به اجراهای متفاوت از این ترانه گوش بسپارید و در انتها با عواملی که این شعر و آهنگ را به کودکان تقدیم کرده‌اند، آشنا خواهید شد.
شعر خوشحال و شاد و خندانم + دانلود آهنگ


متن شعر خوشحال و شاد و خندانم

خوشحال و شاد و خندانم
قدر دنیا رو می‌دانم

خنده کنم من
دست بزنم من
پا بکوبم من
شادانم

در دلم غمی ندارم
زیرا هست سلامت جانم

عمر ما کوتاست
چون گل صحراست
پس بیایید شادی کنیم

بیایید باهم بخوانیم
ترانه‌ی مهربانی

عمر ما کوتاست
چون گل صحراست
پس بیایید شادی کنیم

گل بریزم من
از روی دامن
بر روی خرمن
شادانم

نکته: در نسخه هنگامه یاشار در بند دوم بجای شادانم، «جوانم» و در بند پنجم بجای مهربانی، «جوانی را» آمده است.
شعر خوشحال و شاد و خندانم + دانلود آهنگ

فایل‌های دانلود آهنگ

دانلود آهنگ خوشحال و شاد و خندانم هنگامه یاشار

دانلود آهنگ خوشحال و شاد و خندانم ناصر نظر


دانلود آهنگ بی کلام خوشحال و شاد و خندانم پیانو و همنوازی

دانلود آهنگ بی کلام خوشحال و شاد و خندانم گیتار

شعر خوشحال و شاد و خندانم + دانلود آهنگ


عوامل ساخت خوشحال و شاد و خندانم

هرچند نام شاعر در هاله اسامی خوانندگان این آواز گم شده، اما خوب است بدانیم شاعر این ترانه نوستالژیک «عباس یمینی شریف» است و آن را در اوایل دهه پنجاه سرود. عباس یمینی شریف (۱۲۹۸–۱۳۶۸) فارغ التحصیل دوره تخصصی آموزش کودکان از دانشگاه کلمبیا امریکا با درجه فوق لیسانس بود و شعر‌های کودکانه او تأثیر بی‌نظیری در ادبیات کودکان ایران داشته است.

اولین خواننده این شعر هنگامه مفید است. هنگامه مفید (یاشار) که در سال‌های پیش از انقلاب در زمینه آهنگسازی برای کودکان فعالیت داشت، این شعر را در سال ۱۳۵۶ اجرا کرد. با پخش مکرر این آهنگ از رادیو و تلویزیون، خوشحال و شاد و خندانم به آواز محبوب کودکان و البته بزرگسالان تبدیل شد. هنگامه مفید (۱۳۳۵-) از شخصیت‌های شناخته شده عرصه فرهنگی کودکان است که علاوه بر خوانندگی ترانه‌های کودکانه بعنوان شاعر و ترانه‌سرا، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر‌های عروسکی و تئاتر‌های کودک و نوجوان فعالیت دارد.

سومین نام در راستای معرفی این شعر ناصر نظر است. پس از انقلاب خوشحال و شاد و خندانم بازسازی و سال ۱۳۸۳ در آلبوم ترانه شادی منتشر شد. آهنگساز آن ناصر نظر بوده و خواننده‌اش شهرزاد بهشتیان با همخوانی جمعی از کودکان است. ناصر نظر (۱۳۴۱-) در جایگاه موسیقیدان آلبوم‌های بسیاری برای کودکان منتشر کرده است. او که از خردسالی به موسیقی روی آورده، در زمینه موسیقی کودک به فعالیت خود ادامه داده است. نماهنگ خوشحال و شاد و خندانم با آهنگسازی او در سال‌های اخیر به تکرار از شبکه پویا پخش می‌شود.


سخن آخر

در پایان امیدواریم این مطلب توانسته باشد شما را با این شعر زیبا بیشتر آشنا کند. اگر شما نیز از آهنگ خوشحال و شاد و خندانم خاطره دارید، دیدگاهتان را برایمان بنویسید و بگویید این آهنگ را در چه سنی شنیده‌اید؛ چه خاطراتی را برای شما زنده می‌کند و کدام اجرا از شعر خوشحال و شاد و خندانم را بیشتر می‌پسندید؟ اگر قصد دارید این شعر را به کودکان آموزش دهید، حتماً از مطلب بهترین روش یاد دادن شعر به کودکان بازدید کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دانلود

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس