دنیز آیتکین، داور دیدار معروف بارسلونا-پاری سن ژرمن: بزرگ‌ترین اشتباه دوران داوری من، یک خطای پنالتی روی رویس بود که آن‌ را نگرفتم


دنیز آیتکین، داور دیدار معروف بارسلونا-پاری سن ژرمن: بزرگ‌ترین اشتباه دوران داوری من، یک خطای پنالتی روی رویس بود که آن‌ را نگرفتم

داور مشهور آلمانی به بزرگترین اشتباه دوران قضاوت خود اشاره کرده است.

طرفداری- دنیز آیتکین، یکی از داوران قدیمی فوتبال آلمان است اما نام او پس از دیدار برگشت بارسلونا-پاری سن ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل 2016/17 بر سر زبان ها افتاد. بارسلونا در آن بازی طی یک کامبک تاریخی با نتیجه 6-1 برنده شد. پس از این دیدار، انتقادات زیادی نسبت به نحوه قضاوت آیکتین مطرح شد.

آیتکین در مصاحبه ای با بیلد گفت:

شاید من هیچ دیداری را بدون نقص و به شکلی فوق العاده، داوری نکرده باشم اما نزدیک به 1000 بازی را قضاوت کرده ام. شما بعد از بازی ها متوجه می شوید که آیا در مورد پیش آمدن یک اتفاق در طول بازی خوش شانس بوده اید یا نه. گاهی اوقات نیز بابت اینکه اتفاق مهمی در بازی پیش نیامده تا به داور آسیب بزند، حس خوش شانس بودن به شما دست می دهد.

از او در مورد بزرگترین اشتباه دوران داوری اش پرسیده شد. "آیا بزرگترین اشتباه دوران حرفه ای شما به دیدار برگشت بارسلونا-پاری سن ژرمن مربوط می شود؟"؛ آیتکین بدون اشاره به آن بازی افزود:

به خاطر دارم که چند سال پیش یک ضربه پنالتی روی مارکو رویس نگرفتم. در آن زمان او هنوز عضو مونشن گلادباخ بود و آنها با این تصمیم من، بازی را واگذار کردند. این مسئله تا مدت ها به من آسیب زد. طرفداران گلادباخ دائماً مرا تهدید می کردند و این اتفاق به شدت در رسانه ها بزرگ شد. البته برای من یک درس مهم و تجربه ارزشمند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها