بهداشت در سالن‌های کشتی از نگاه عضو کمیسیون علمی اتحادیه جهانی


بهداشت در سالن‌های کشتی از نگاه عضو کمیسیون علمی اتحادیه جهانی

عضو کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به شرایط نامناسب برخی از سالن‌های کشتی گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت سالن‌های کشتی بویژه در شهرستان‌ها و مناطقی که از امکانات مالی کمی برخوردارند به دلیل نداشتن تهویه مناسب و نور کافی مناسب نیست و احتمال رشد قارچ و انواع آلودگی‌های میکروبی در تشک‌های کشتی وجود دارد.

دکتر بهمن میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از آنجایی که تعریق بدن کشتی گیران در حین تمرین افزایش می‌یابد، محیط مناسبی برای رشد، تکثیر و انتقال انواع بیماری‌های قارچی بر روی تشک کشتی فراهم می‌آید. این آلودگی‌ها که بعضی وقت‌ها به صورت جوش‌های عفونی پوستی و تب خال نیز دیده می‌شوند، به راحتی از طریق تماس مستقیم با حریف تمرینی و یا وسایل آلوده و همچنین پارگی، خراش و ساییدگی پوست (که پدیده‌ای رایج در تمرینات سنگین کشتی است) منتقل می‌شوند. از این رو، رعایت بهداشت فردی و عمومی در سالن‌های کشتی از ضرورت‌های اولیه تمرین است که مربیان باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: نتایج تحقیق نشان می‌دهد بیشترین مکان‌های آلوده در سالن کشتی مربوط به تشک، حمام و دستشویی، کف و هوای سالن تمرین است. فراوانی آلودگی‌های قارچی در نمونه‌های ورزشکاران و سالن‌ها، نکته مهمی است که لزوم ارتقا بهداشت سالن‌ها و آموزش بهداشتی برای مربیان و ورزشکاران را به اثبات می‌رساند.

عضو کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت سالن‌های کشتی، بویژه در شهرستانها و مناطقی که از امکانات مالی کمی برخوردارند، به دلیل نداشتن تهویه مناسب و نور طبیعی کافی مناسب نیست و احتمال رشد قارچ و انواع آلودگی‌های میکروبی در تشک‌های کشتی وجود دارد.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از مشکلات ذکر شده توصیه می‌شود لباس‌های تمرین کشتی گیران پس از هر بار استفاده، به خوبی شسته و در معرض نور خورشید قرار گیرند. همچنین عدم استفاده از وسایل شخصی دیگران (بویژه حوله و دوبنده کشتی دیگران)، استفاده از مواد شوینده و دمپایی در هنگام استحمام پس از تمرین، ضدعفونی کردن تشک‌ها و کف سالن کشتی با محلول‌های استاندارد در فواصل زمانی مشخص، نصب هواکش و تهویه مناسب در سالن از سایر ملزومات است که باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا