جرار کوشنر دستیار ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه سفر می کند.دستورکار اصلی وی در این سفر، نهایی کردن بخش اقتصادی طرح موسوم به معامله قرن است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، یک مقام دولت آمریکا روز یکشنبه(30 تیرماه) گفت: مشاور ارشد کاخ سفید جرارد کوشنر ، ریاست یک هیات نمایندگی از آمریکا را در سفر به خاورمیانه برعهده خواهد داشت. دستور کار اصلی کوشنر در این سفر، نهایی کردن طرح توسعه اقتصادی 50 میلیارد دلاری آنچه رئیس جمهور آمریکا معامله قرن خوانده است می باشد. این طرح اقتصادی، کشورهای فلسطین، اردن، مصر و لبنان را شامل می شود.

انتظار می رود کوشنر را در این سفرها افرادی چون جیسون گرینبلات فرستاده خاورمیانه ای آمریکا، برایان هوک مقام وزارت خارجه آمریکا، و آوی برکوویتز دستیار کوشنر همراهی کنند. هیات نمایندگی آمریکا به رژیم صهیونیستی، اردن، مصر، عربستان سعودی، قطر، و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد. هیات آمریکایی اواخر ماه جاری به منطقه سفر خواهد کرد و و در اوایل ماه آگوست به آمریکا بازخواهد گشت.

یک مقام آمریکایی گفته است: هدف از این سفر، پیگیری روندی است که در نشست منامه پی ریزی شده بود. این سفر به دنبال نهایی کردن بخش اقتصادی طرح موسوم به معامله قرن است.