8 مهمترین خواص تخمه کدو برای افزایش اسپرم و قدرت باروری مردان


... نوشته 8 مهمترین خواص تخمه کدو برای افزایش اسپرم و قدرت باروری مردان اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

آجیل و دانه‌ها برای باروری به عنوان ابرخوراکی‌های مفید شناخته می‌شوند. یکی از آن‌ها که تخمه کدو است به عنوان ماده‌ی مغذی بی‌نظیر جهت تقویت باروری مردان معروف ست. یکی از فایده‌هایی که مردان می‌توانند با مصرف تخمه کدو به آن دست پیدا کنند مزیتی است که برای تقویت تولید اسپرم و در نتیجه قدرت باروری آن‌ها دارد. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۸ مهمترین خواص تخمه کدو برای افزایش اسپرم و قدرت باروری مردان را بدانید.

8 مهمترین خواص تخمه کدو برای افزایش اسپرم و قدرت باروری مردان

تخمه کدو سرشار از پروتئین، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا۳، و مواد معدنی است. این ترکیب‌ها دلیل اصلی فایده‌مندی تخمه کدو برای مردان هستند. در اینجا به برخی از فایده‌های مصرف تخمه کدو برای افزایش اسپرم و قدرت باروری مردان اشاره می‌کنیم.

۱. حاوی مقدار بسیار مناسبی منیزم است

یکی از مواد معدنی که برای سلامتی و اسپرم خوب در مردان مهم است منیزم است. منیزیم که به عنوان ماده‌ی معدنی ضد استرس نیز شناخته می‌شود می‌تواند فشار خون را به خوبی کنترل و به خواب بهتر مردان کمک کند. به نحوی که می‌دانی، پیشگیری از استرس یکی از راه‌های بهبود کیفیت اسپرم است.

۲. منبع چربی‌های امگا ۳ است

برای تولید اسپرم با کیفیت، مردان به مصرف چربی‌های امگا ۳ نیاز دارند. ماهی ‌هایی مانند سالمون به داشتن محتوای مناسب و خوبی از امگا ۳ معروف هستند.

اما آیا می‌دانستید می‌توانید با مصرف تخمه کدو نیز اسیدهای چرب امگا۳ مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید؟ خب، مصرف اسیدهای چرب امگا۳ موجود در تخمه کدو بدن‌تان را قادر می‌سازد تعادل هورمونی را برقرار کند. این کار سلامت کلی بدن مردان را افزایش می‌دهد.

۳. میزان روی موجود در بدن را به حد کافی تامین می‌کند

همانطور که می‌دانیم، روی تقویت کننده‌ی باروری مردان است، و ما با مصرف تخمه کدو می‌توانیم میزان مناسبی از روی بدن را تامین کنیم. سطح بالای روی در بدن برای بهبود کیفیت اسپرم موثر است.

قطعا، باروری مردان با بهبود کیفیت اسپرم افزایش پیدا خواهد کرد. برای زوج‌هایی که قصد بچه دار شدن دارند این نکته بسیار مهم و مفید است.

۴. سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان‌ها سپری در برابر رادیکال‌های آزاد هستند. رادیکال‌های آزاد تهدیدی جدی برای سلامتی، من جمله سلامت مردان، به شمار می‌روند. مصرف ابرخوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان بالا برای تقویت سلامت مردان مفید است. این ماده‌ی مغذی به تولید اسپرم با کیفیت نیز کمک می‌کند.

۵. سلامت پروستات را بهبود می‌بخشد

سلامت پروستات و کیفیت اسپرم به طرز چشمگیری با هم مرتبط هستند. مصرف تخمه کدو به مردان کمک می‌کند هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات در امان بمانند.

این ناراحتی است که به خاطر بزرگ شدن غده‌ی پروستات ایجاد می‌شود. در یک مطالعه‌ی دقیق به این نتیجه رسیدند که مصرف تخمه کدو علاوه بر کمک به پیشگیری از هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات، ممکن است مانع سندرم مثانه‌ی بیش‌فعال در مردان نیز بشود.

۶. تعداد اسپرم‌ها را افزایش می‌دهد

مصرف منظم تخمه کدو توسط مردها نه تنها فایده‌هایی در زمینه‌ی بهبود اختلال نعوظ به همراه دارد، بلکه کیفیت اسپرم را بهبود می‌بخشد و تعداد اسپرم‌ها را افزایش می‌دهد. این فایده‌ها اساسا به خاطر پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳، روی، منیزیم، و ویتامین E موجود در تخمه کدو است. بنابراین، اگر قصد بچه دار شدن دارید، قطعا به این دانه‌های خوشمزه نیاز خواهید داشت.

۷. تحرک اسپرم‌ها را افزایش می‌دهد

اسپرم با کیفیت برای حرکت کردن به تحرک خوب نیز نیاز دارد. بدون تحرک، شنا کردن، رسیدن، و بارور کردن تخمک در دستگاه تولید مثل زنان برای اسپرم دشوار می‌شود. در این صورت، مصرف تخمه کدو با مواد معدنی بی‌نظیر، پروتئین و ویتامین‌هایی که دارد تحرک اسپرم‌ها را تقویت خواهد کرد.

۸. حجم منی را افزایش می‌دهد

علاوه بر کیفیت، تعداد، و تحرک، مردان به حداقل حجم اسپرم / منی نیز نیاز دارند. خب، برای حمل اسپرم در دستگاه تولید مثل زنان و رسیدن به تخمک‌ها به یک حداقل حجم منی نیاز است.

ماده‌ی مغذی مفیدی مانند تخمه کدو ارگان توولید مثل مردان را قادر می‌سازد حجم منی کافی تولید کنند و از مزایای تخمه کدو برای تقویت اسپرم بهره‌مند شوند .

از تخمه کدو برای تقویت اسپرم چگونه استفاده کنیم

مصرف پروتئین برای تولید اسپرم بسیار حائز اهمیت است. از این نظر، مردان به راحتی می‌توانند پروتئین مورد نیازشان را از تخمه کدو دریافت کنند. چنین شایع است که می‌توانیم با مصرف نصف فنجان تخمه کدو ارگانیک خام تا حدود ۶ گرم پروتئین دریافت کنیم. اما بهترین راه برای بهره‌وری حداکثری از مزایای تخمه کدو جهت تقویت اسپرم کدام است؟ در اینجا توصیه‌هایی برای شما داریم.

مردان می‌توانند تخمه کدو را به رژیم غذایی روزانه‌شان اضافه کنند. به طرق مختلفی می‌توان از مصرف تخمه کدو لذت برد، چه آن را به عنوان تنقلات مصرف کنید یا با خوراکی محبوب‌تان ترکیب نمایید.

شاید دوست داشته باشید آن را روی سالاد، اسموتی، یا غلات صبحانه‌تان بپاشید. به این طریق تخمه کدو را برای بهره‌مندی از فواید بیشر می‌توان به سالاد کلم، اسموتی میوه‌ها و سبزیجات، غلات صبحانه اضافه کرد. یا، می‌توانید تخمه کدوی بو داده‌ی خرد شده را درون نوشیدن شکلاتی بعد از تمرین ورزشی اضافه کنید. این کار فایده‌های نوشیدنی شکلاتی برای سلامتی را تقویت خواهد کرد و موجب بهبود سطح پروتئین می‌شود.

هیچ فرقی نمی‌کند تخمه کدو را خام دوست داشته باشید مصرف کنید یا به صورت بو داده. اما مهمترین چیز نحوه‌ی نگهداری آن است. حتما آن را در ظروف در بسته و در مکان‌های خشک و خنک نگهداری کنید. یا اینکه می‌توانید تخمه کدو را برای افزایش طول عمر مفیدش و به مدتی بسیار طولانی تر درون یخچال نگهداری کنید و از مصرف آن مدت‌ها لذت ببرید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

۸ مهمترین خواص تخمه کدو برای افزایش اسپرم و قدرت باروری مردان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !