استان‌ها در تولید اطلاعات به مرجعیت آمار تبدیل شوند


استان‌ها در تولید اطلاعات به مرجعیت آمار تبدیل شوند

تهران- ایرنا- معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران گفت: استان‌ها در تولید اطلاعات آماری، به مرجعیت آماری تبدیل شوند و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند.

به گزارش ایرنا، کاوه کیانی روز دوشنبه در نشست تخصصی آمار در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در تولید آمار درست و قابل اعتماد تمامی نهادها و وزارتخانه‌ها نقش دارند و در این میان مسئولیت مهمی بر عهده استان هاست.

وی یادآورشد: استان‌ها باید در تمامی بخش‌ها به سمت مرجعیت آماری حرکت کنند و تمامی آمار و اطلاعات مورد نیاز مدیران را در اختیار داشته باشند تا همه تصمیم گیران از آنها بهره مند شوند.

کیانی اظهارداشت: در کشور باید این موضوع نهادینه شود که اگر آمار موضوعی را مطرح می‌کند، تصمیم مورد نیاز باید اتخاذ شود.

معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران گفت: ما وظایف حاکمیتی سنگینی داریم که باید به آنها بپردازیم و اینکه سیستم‌های آمارهای استان‌ها چگونه باید باشد، برای ما بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: سیستم‌های آماری استان‌ها باید به سامانه‌های ملی متصل باشد در حالی که اکنون اینگونه نیست.

زیر ساخت‌های تهران برای کمک به مرکز آمار مهیاست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اسان تهران نیز در این نشست گفت: زیر ساخت‌های آماری و اطلاعاتی این استان برای کمک به مرکز آمار ایران آماده است.

نعمت الله ترکی خاطرنشان کرد: استان تهران در زمان تدوین سند آمایش سرزمین، موضوع تدوین سند توسعه را نیز در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: با همین رویکرد، سند توسعه استان تهران از کوچک‌ترین بخش‌های جغرافیایی یعنی روستاها تا کل استان و تطبیق آن با سند توسعه ملی تدوین شود.

ترکی با بیان اینکه حوزه‌های آماری ما نواقصی دارد، علت آن را پیش نرفتن سازمان‌ها بر اساس نظام آماری اعلام کرد.

تهرام/۳۰۰۱//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)