طرح محله پاک؛ مطالعات علمی و اجتماعی می‌خواهد


طرح محله پاک؛ مطالعات علمی و اجتماعی می‌خواهد

بندرعباس- ایرنا- طرح محله پاک و عاری از مواد مخدر باید برگرفته از مطالعات دقیق علمی و اجتماعی بر روی مناطق و محله‌های آسیب‌پذیر استان و به‌ویژه بندرعباس انجام گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مواد مخدر هرمزگان گفت: این طرح باید پس از مطالعات علمی، دقیق و جامع در بندرعباس هرچه زودتر اجرایی شود.

عباس میرزاد ادامه داد: پس از تهیه طرح و مشخص نمودن وظایف تمامی دستگاه‌ها و با هماهنگی و همکاری مردم محله‌ها در کم‌ترین زمان، طرح یاد شده به اجرا گذاشته شود.

وی با بیان این‌که با تجویز مسکن‌ها نمی توان درد محلات آسیب‌پذیر را درمان کرد، بیان داشت: باید برای درمان درد محله‌های آسیب‌پذیر و مشکلات اجتماعی علاوه بر داروی مناسب به دنبال برنامه‎ریزی کامل کوتاه‌مدت و بلندمدت این محله‌ها بود.

به گفته میرزاد، درمان آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند شناسایی و مطالعات تخصصی درحوزه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، علوم رفتاری در محله‌های مختلف استان دارد که می توان در این خصوص از تیم‌های مشاوره حرفه ای بهره گرفت.

این مسوول با بیان اینکه دستگاه های متولی باید از دید ساکنین محلات آسیب پذیر به این گونه محله ها نگاه کنند، افزود: تا زمانی که مشکلات افراد ساکن در این محله‌ها به درستی درک نشود، نمی‌توان راهکار مناسبی برای آنها ارائه کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ابراز داشت: محله‌های آسیب‌پذیر علاوه بر تهدید ساکنان خود، تمامی شهر را تهدید می‌کند و نباید این محله‌ها را از سایر مناطق دیگر شهر جدا دانست.

میرزاد یادآور شد: باید به‌گونه‌ای با آسیب‌های اجتماعی برخورد کرد که بتوان حداقل یکی از مشکلات شهر را تا حد امکان برطرف کرد زیرا اعتیاد معضلی است که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را همراه خود دارد و درمان آن نیاز به زمان و کار تخصصی دارد.

وی با اشاره به وجود دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های آسیب‌پذیر بندرعباس، گفت: باید برای ایجاد محله پاک و عاری از مواد مخدر هم‌چنین از تجره‌ها و داده‌های این دفترها استفاده کرد.

طرح محله پاک با هدف کاهش مصرف موادمخدر و سلامت جامعه و مبارزه با موادمخدر در استان‌های کشور اجرا می‌شود.

استان هرمزگان یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفرجمعیت دارد که افزون بر ۹۰۶ هزار نفر مرد و افزون بر ۸۶۹ هزار نفر زن هستند که در ۴۹۳ هزار و ۶۶۰ خانوار در هرمزگان زندگی می کنند.

نتایج سرشماری نشان می‌دهد که بیش از ۹۷۱ هزار نفر از جمعیت استان هرمزگان در شهرها و افزون بر ۸۰۲ هزار نفر نیز در روستاها زندگی می‌کنند.

‏۶۰۴۸/‏۹۸۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید