سمن‌های زنجان صاحب خانه می شوند


سمن‌های زنجان صاحب خانه می شوند

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: به زودی خانه سمن ها (سازمان های مردم نهاد) در این استان به منظور ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت آنها، راه اندازی می شود.

خدابخش مرادی نافچی روز دوشنبه در نشست مشترک با جمعی از اعضای تشکل های زیست محیطی استان که در منطقه حفاظت شده سرخ آباد (دشت آهوان سهرین) برگزار شد، افزود: فعالیت سمن ها باید در راستای اساسنامه باشد.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت عمومی است و تشکل های زیست محیطی با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط نقش مهمی در حل معضلات زیست محیطی می توانند داشته باشند، اظهار داشت: سمن ها باید برنامه های مد نظر خود را به دستگاه های تخصصی اعلام کنند تا هماهنگی و همکاری های لازم جهت پیشبرد اهداف صورت بگیرد.

مرادی نافچی تاکید کرد: سمن ها باید از مراجع قانونی پیگیر مسائل حوزه فعالیت خود باشند و بیان مساله نیز زمانی موثر خواهد بود که سمن ها در حل معضلات به مسئولان کمک کنند و در حل مسائل ایفای نقش داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با قدردانی از فعالیت سمن های حوزه محیط زیست استان، گفت: باتوجه به ظرفیت موجود، سمن های حوزه محیط زیست استان می توانند در حل مشکلات و معظلات زیست محیطی، مسئولان ذیربط را یاری دهند.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه سمن ها باید حسابرسی سالانه داشته باشند، افزود: سازمان های مردم نهاد باید عملکردی شفاف داشته و بر اساس اساسنامه فعالیت کنند و هیات نظارت نیز بر عملکرد و فعالیت سمن ها نظارت جدی تری خواهد داشت.

حسین آب سالان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز هدف از این نشست را جلب مشارکت فعال سازمان های مردم نهاد به منظور ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی عنوان کرد و گفت: از ظرفیت سمن های فعال در حوزه محیط زیست جهت بهبود وضعیت محیط زیست استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است در این نشست اعضای سه تشکل زیست محیطی آرامان زنگان، همراهان سبز زنجان و سرورویان اشراق گزارشی از فعالیت های و برنامه های آتی خود را ارائه کردند.

۶۰۸۴/ ۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا