آلمان: اتفاقات تنگه هرمز باید با دیپلماسی حل شود


آلمان: اتفاقات تنگه هرمز باید با دیپلماسی حل شود

شفقنا- وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر لزوم حل و فصل دیپلماتیک بحران توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز از سوی ایران تاکید کرد. «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست وزیران کشور و خارجه اتحادیه اروپا در پاریس با انتقاد از سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ایران، خواهان حل دیپلماتیک اختلافات غرب با این کشور […]

آلمان: اتفاقات تنگه هرمز باید با دیپلماسی حل شود

شفقنا- وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر لزوم حل و فصل دیپلماتیک بحران توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز از سوی ایران تاکید کرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست وزیران کشور و خارجه اتحادیه اروپا در پاریس با انتقاد از سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ایران، خواهان حل دیپلماتیک اختلافات غرب با این کشور شد.
شبکه زد دی اف به نقل از ماس گزارش داد: آنچه که باید در خصوص تحولات تنگه هرمز انجام گیرد، استفاده از کارت دیپلماسی است.
وی افزود: کشورهای خلیج فارس باید موضوع حفاظت از امنیت کشتی رانی را به عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیرند. در این میان باید تمام اقدامات برای تنش زدایی و جلوگیری از گسترش بحران در منطقه انجام گیرد.
وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه این موضع علاوه بر آلمان، موضع کشورهای فرانسه و انگلیس نیز هست یادآور شد: من شب گذشته با وزیران خارجه انگلیس و فرانسه نیز گفتگو کردم؛ موضع همه ما این است که مسائل باید به طریق دیپلماتیک حل شود و اقداماتی مانند فشار حداکثری به ایران از سوی آمریکا مشکلی را حل نمی کند.
ماس در خصوص مذاکرات انجام گرفته در نشست وزیران کشور و خارجه اروپا در خصوص بحران مهاجران نیز گفت: بحث ها در مورد ماموریت نجات مهاجران در مدیترانه باید پایان یابد.
وی افزود: امروز در نشست وزیران کشور و خارجه کشورهای اروپایی در مورد اقدامات مشترک د راین زمینه گفتگو کردیم. هدف ما یافتن مکانیسمی برای پذیرش پناهجویانی است که به سواحل ایتالیا و مالتا برده می شوند و آلمان نیز همانطور که بارها اعلام کرده بخشی از این مکانیسم خواهد بود.
ماس یادآور شد: در حال حاضر ما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده ایم اما در تلاش هستیم راه حل مشترکی پیدا کنیم.

وزیر خارجه آلمان روز گذشته در گفتگو با نشریه بیلد در مورد افزایش تنش ها در پی توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران هشدار داد و با اشاره به تحولات اخیر در منطقه گفت: موضوع این است که از وقوع جنگ جلوگیری کنیم.
وی در تشریح پیامدهای بروز هر گونه درگیری در منطقه گفت: در این صورت تمام منطقه درگیر خواهد شد، بسیاری از مردم از این منطقه گریخته و راهی اروپا می شوند.
ماس از مقامات ایران خواست به مسئولیت خود در این خصوص واقف بوده و بر تنش های موجود نیافزایند.
به گفته وزیر خارجه آلمان فائق آمدن بر وضعیت تنش زای کنونی نیازمند به کارگیری «دیپلماسی هوشیارانه» است که درهای گفتگو را باز گذاشته و راهی برای اعتمادسازی بیابد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس