راهنمای خرید مبل استیل


راهنمای خرید مبل استیل

مبل استیل چیست؟ تفاوت مبل استیل با انواع دیگر مبلمان در چیست؟ چه مبلی برای منزل ما مناسب است؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بازار مبل ملایر، این سوالات و سوال های دیگر از این‌ دست در بین خریداران مبلمان به‌ویژه کسانی که قصد خرید مبل استیل را دارند بسیار رایج است.

در این مطلب قصد داریم به این سوالات و همچنین نکات دیگری که در مورد مبل استیل وجود دارد پاسخ دهیم پس برای کسب اطلاعاتی جامع در مورد این نوع مبل در ادامه همراه باشید.

مبلمان استیل مبلمانی است که در ساخت آن به نسبت دیگر انواع مبلمان از چوب بیشتری استفاده‌ شده است، در این نوع از مبل هنر منبت‌کاری نقش ویژه‌ای دارد به‌طوری‌ که اولین چیزی که در هنگام دیدن این مبل خودنمایی می‌کند منبت‌کاری‌ها و نقوش برجسته روی آن است.

از مبلمان استیل به خاطر فرم مجلسی و شیک آن بیشتر در سالن‌های پذیرایی بزرگ استفاده می‌شود زیرا نمای زیبایی به آن محل می‌دهد.

اگر شما قصد خرید مبل استیل را دارید باید به این نکته توجه کنید که مبل استیل در مقایسه با مبل‌های دیگر مانند مبل کلاسیک، مبل راحتی با کیفیت و ... از قیمت بالاتری برخوردار است دلیل این بالا بودن قیمت نیز استفاده زیاد از چوب و همچنین منبت‌کاری‌های ظریف بر روی بدنه مبل هست.

نکاتی که در هنگام خرید مبل استیل باید موردتوجه قرار گیرد:

۱_ توجه به فضای مورد استفاده از مبل

کسانی که قصد خرید مبل استیل را دارند این نکته را در نظر داشته باشند که با وجود زیبا و چشم‌نواز بودن مبل، اگر محل قرارگیری آن کوچک باشد باعث ایجاد فضایی تنگ و دل‌زده خواهد شد، معمولاً از مبل استیل به دلیل فضای زیادی که اشغال می‌کند کمتر در نشیمن خانه‌های کوچک استفاده می‌شود.

۲_پارچه به‌کاررفته در مبل استیل

یکی از نقاط قوت مبل استیل پارچه به‌کاررفته در این نوع مبل هست، در طی سال‌های اخیر از پارچه‌های نانو در این مبلمان بهره گرفته می‌شود که نسبت به پارچه‌های دیگر ویژگی‌های خاص خود را دارد از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ضد آب، ضد لکه و ضد چروک بودن این نوع پارچه اشاره کرد، توجه به این نکته ضروری است که در هنگام انتخاب پارچه مبل علاوه بر کیفیت پارچه باید به موارد دیگری از جمله ست بودن با وسایل تزیینی مبل، هم‌خوانی رنگ پارچه بارنگ دیوار و همچنین رنگ فرش اشاره کرد.

۳_ رنگ‌کاری بدنه مبلمان

در سال‌های نه‌چندان دور برای رنگ‌آمیزی بدنه مبلمان بیشتر از رنگ‌های قهوه‌ای استفاده می‌شد و این طیف رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار بود اما با گذشت زمان سلیقه مردم نیز تغییر کرده، به‌طوری‌ که امروزه متقاضیان مبلمان می‌توانند مبلمان بارنگ دلخواه خود را انتخاب کنند.

راهنمای خرید مبل استیل

۴_نوع منبت‌کاری به‌کاررفته در مبل استیل

در طی سال‌های گذشته منبت‌کاری بر روی مبلمان با دست انجام می‌شد که این کار بسیار زمان‌بر بود همچنین هرچقدر هم که انجام منبت به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌گرفت اما باکمی دقت نامتقارن بودن و برآمدگی در گوشه‌هایی از کار قابل‌تشخیص بود اما امروزه با فراگیر شدن دستگاه‌های cnc این کار باظرافت بیشتر و همچنین صرف زمان و هزینه کمتر انجام می‌شود.

۵_گارانتی مبل استیل

گارانتی مبل یکی از مواردی است که بعضا بابت آن از مشتری پول بیشتری گرفته می‌شود توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید مبل حتی‌الامکان مبلمانی با کیفیت بالا خریداری کنید که نیاز به گارانتی نداشته باشد و یا از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید که بتوان به ضمانت آن‌ها اعتماد کرد معمولاً بازار مبل‌ های سراسر کشور از میزان اعتبار بیشتری برخوردارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازار مبل ملایر، بازار مبل یافت‌آباد، بازار مبل ایران و بازار مبل تهران اشاره کرد که در این میان بازار مبل ملایر به دلیل اینکه ملایر خواستگاه مبل و منبت کشور هست از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

راهنمای خرید مبل استیل

تفاوت مبل استیل و کلاسیک:

مبل استیل و کلاسیک علی‌رغم شباهت‌هایشان به یکدیگر تفاوت‌هایی نیز باهم دارند که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت اصلی مبل استیل و کلاسیک در قیمت، میزان چوب مورد استفاده و میزان منبت‌کاری هر کدام از آن‌ها هست، مبل استیل به دلیل منبت‌کاری زیاد و ظاهر شلوغی که دارد به‌راحتی از مبل کلاسیک قابل‌ تشخیص است.

تفاوت دیگر این دو نوع مبلمان در میزان چوب به‌ کار رفته در آن‌ها است در مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل چوب کمتری استفاده‌ شده است که همین امر باعث سبک بودن وزن مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل می‌شود، از تفاوت‌های دیگر می‌توان به تعداد مبلمان عرضه‌ شده در ست‌های هرکدام از آن‌ها اشاره کرد، مبل استیل معمولاً به‌صورت ۹ نفره عرضه می‌شود ولی مبل کلاسیک به‌صورت ۷ نفره هست به همین دلیل از مبلمان کلاسیک در خانه‌های کوچک‌تر بیشتر استفاده می‌شود.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا