دست برتر ایران نسبت به انگلیس و آمریکا در خلیج فارس به روایت بی بی سی +فیلم


دست برتر ایران نسبت به انگلیس و آمریکا در خلیج فارس به روایت بی بی سی +فیلم

گزارشگر بی بی سی با اشاره به مواضع برخی رسانه های عربی درباره تحولات خلیج فارس گفت: از نظر این رسانه ها کوتاه آمدن ترامپ در برابر ایران و مشکلات داخلی انگلیس موجب شده تا این کشور دست برتر را در معادلات خلیج فارس و موضوع توقیف کشتی انگلیسی داشته باشد.

به گزارش جام نیوز، "مهرداد فرهمند"، گزارشگر بی بی سی، می گوید: رسانه های عربی و فعالین عرب شبکه های اجتماعی، از موضع برتر ایران نسبت به آمریکا و انگلیس در مواجهه با رویدادهای چند هفته گذشته سخن می گویند.

"فرهمند" گفت: برخی رسانه های عربی با لحنی انتقادی نسبت به توقیف کشتی انگلیسی توسط ایران واکنش نشان داده و [بطورکلی] آمریکا را مقصر می دانند.

این گزارشگر در بازخوانی مواضع این رسانه ها، به توئیت معاون جنجالی رئیس پلیس دبی اشاره کرده و افزود: این مساله در شبکه های اجتماعی هم بازتاب داشته و توئیت جالبی دیدم از معاون پلیس دبی، ضاحی خلفان که نوشته: چرا ترامپ وقتی به عرب ها می رسد شیر می شود وقتی به ایران می رسد خرگوش می شود.

دست برتر ایران نسبت به انگلیس و آمریکا در خلیج فارس به روایت بی بی سی +فیلم

گزارشگر تلویزیون ماهواره ای بی بی سی فارسی، بطور عمده دلایل این رسانه ها و تحلیلگران آنها درباره اقدامات مقتدرانه ایران را بطور اختصار چنین بازگو کرد: 1. بخش زیادی از اینکه ایران جرات پیدا کرده نفتکش انگلیسی را بگیرد، مربوط به پیام آمریکا به جمهوری اسلامی بوده که حاوی کوتاه آمدن از حمله نظامی و دوری از جنگ است. در این زمینه لحن ترامپ نیز با تخفیف همراه گشته است.

2. ایران، شاهد قرار گرفتن بریتانیا در نقطه ضعف است. بریتانیا دیگر آن کشوری نیست که ناوگانش به اقصی نقاط عالم می رفت، کشورگشایی می کرد و در خلیج فارس هم وضعیت اش طوری است که نخست وزیر آن خودبخود در حال رفتن است و دچار بحران رهبری است، مساله برگزیت برایش بحرانی ایجاد کرده و در نهایت در یک وضعیت خیلی ضعیفی قرار گرفته است.

لینک دانلود

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...