بازار لاستیک‌های کم‌کیفیت چینی کساد شد


بازار لاستیک‌های کم‌کیفیت چینی کساد شد

کاهش تقاضا برای تایرهای رادیال باری-اتوبوسی ‌بازار حواله‌های لاستیک‌های چینی بی‌نام و نشان را کساد کرد.

عدم توازن بین عرضه و تقاضای لاستیک‌های باری-اتوبوسی و واردات این گروه از محصولات بیش‌از نیاز بازار باعث شده است راننده‌های اتوبوس و کامیون تمایلی به دریافت تایرهای بی‌نام و نشان چینی نشان ندهند.

به گزارش «اخبار خودرو»، عدم صدور حواله به تعداد کافی ازسوی سازمان راهداری برای فروشندگان تایرهای باری-اتوبوسی این بازار را با رکودی بی‌سابقه مواجه کرده است. تاجایی‌که بسیاری از کسبه با انبارهای پر از تایرهای باری-اتوبوسی و صادر نشدن حواله دست‌به‌گریبانند. اتفاقی که بسیاری از آنها را نگران زیان و ضررهای احتمالی ناشی‌از خواب سرمایه و عدم امکان فروش کالاهای مانده در انبارهایشان کرده است.

علت اصلی این نگرانی نیز محدود شدن این افراد از سوی وزارتخانه‌های صمت و راه‌وشهرسازی است که فروش تایرهای باری-اتوبوسی را بدون دریافت حواله ممنوع اعلام کرده‌اند.

شیوه فروش حواله‌ای تایر اگرچه سال گذشته توانست التهابات بازار را کاهش دهد اما این روزها با ورود تعداد زیادی تایر باری-اتوبوسی به انبار عاملان فروش شرکت‌های واردکننده و تولیدی، ‌این راننده ها هستند که براساس کیفیت کالا،‌ خرید می‌کنند و تمایلی به دریافت حواله خرید تایرهای بی‌نام و نشان چینی ندارند.

گزارش‌ها از بازار حکایت از تمایل راننده‌ها به خرید تایرهای باکیفیت و صاحب‌نام چینی،‌ ژاپنی،‌کره‌ای و حتی ایرانی مانند تراینگل،‌ بریجستون و بارز دارد و کمتر راننده‌ای حاضر به خرید و پرداخت پول برای لاستیک‌های چینی ناشناخته است.

این اتفاق باعث شده است عاملان فروش شرکت‌های تایرساز تازه‌وارد به بازار ایران و جهان با چالشی جدید روبه‌رو شوند و نتوانند موجودی انبارهای خود را به راننده‌های خودروهای سنگین بفروشند.

در چنین شرایطی که راننده‌های حمل‌ونقل بار و مسافر حاضر به خرید کالاهای چینی بی‌کیفیت نیستند، ‌باید انتظار کاهش قیمت این تایرها را در بازار داشت. کاهشی که در صورت عملی شدن می‌تواند مهر تاییدی بر گزارش‌ها و هشدارهای چندباره «دنیای‌خودرو» درخصوص فاکتورسازی برخی واردکننده‌ها برای واردات تایرهای ارزان و بی‌کیفیت خارجی با قیمت‌های به مراتب بالاتر باشد.

عملی که باعث خروج مقادیر زیادی ارزدولتی از کشور و ورود تایرهای بی‌نام و نشان و عرضه آنها با قیمت محصولات اسم‌ورسم‌دار شد.

حال باید منتظر ماند تا واردکنندگان این محصولات، برای ترغیب خریداران،‌ تایرهای خود را با قیمتی به مراتب پایین‌تر به بازار عرضه کنند تا شاید بتوانند در شرایط فعلی بازار سهمی برای خود دست و پا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !