تکرار توهین ترامپ به زنان کنگره آمریکا/ توجیه ترامپ برای توئیت های زننده خود چیست؟ + واکنش ها


تکرار توهین ترامپ به زنان کنگره آمریکا/ توجیه ترامپ برای توئیت های زننده خود چیست؟ + واکنش ها

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به زنان کنگره توهین کرد.

تکرار توهین ترامپ به زنان کنگره آمریکا/ توجیه ترامپ برای توئیت های زننده خود چیست؟ + واکنش ها
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به زنان کنگره توهین کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رئیس‌جمهور آمریکا بدون توجه به موجی از انتقادات از توهین‌‌های اخیر علیه چهار زن نماینده کنگره که اصالت آنها به کشورهای دیگر تعلق دارد، بار دیگر توهین‌های خود را تکرار کرد.
بنا به گزارش پایگاه اطلا‌ع رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، ترامپ در سه پیام توییتری و در دو حضور خود در رسانه‌ها، بار دیگر، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» از ایالت نیویورک، «الهان عمر» از ایالت مینه‌سوتا، «رشیده طالب» از ایالت میشیگان و «آیان پرسلی» از ایالت ماساچوست را ضد آمریکایی و ضدیهودی خطاب کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا درجمع خبرنگاران در خصوص حملات اخیر خود به این نمایندگان دموکرات گفت: «نمی‌توانم که از نظر سیاسی چنین کاری خوب یا بد است، اصلاً اهمیتی برای من ندارد».
وی ادامه داد: «خیلی‌ها می‌گویند که کار خوبی بوده است. نمی‌دانم خوب بوده یا اینکه بد بوده است. من می‌توانم این را به شما بگویم: شما نمی‌توانید به این شکل درباره کشور ما حرف بزنید، نه تا وقتیکه من رئیس‌جمهور هستم».
ترامپ که از انتقادات این نمایندگان کنگره از وضعیت «اسفناک» اردوگاههای مرزی آمریکا به خشم آمده بود، یکشنبه هفته گذشته در پیام‌هایی توییتری، چهار زن نماینده کنگره را مورد حمله قرار داد و در بخشی این توئیت‌های خود از آن‌ها خواست به جای انتقاد از آمریکا به کشور خود برگردند و به وضع آنجا رسیدگی کنند.
ترامپ مدعی شد: «این زنان، چیزهای وحشتناکی درباره کشور و مردم ما گفته‌اند. هیچ کس نباید اجازه چنین کاری داشته باشد و اگر می‌خواهند چنین کنند، به خودشان مربوط است اما نمی‌توانم تصور کنم که بتوانند عملکرد خوبی در انتخابات داشته باشند».
وی ادامه داد:‌«اگر دموکرات‌ها می‌خواهند، از افرادی حمایت کنند که از کشور ما متنفر هستند....به خودشان ربط دارد اما من مجبور به چنین کاری نیستم. فکر می‌کنم آنچه آنها می‌گویند و آنچه که گفته اند، یک بی‌آبرویی برای دموکرات‌ها و صراحتاً برای کشور ما بوده است».
توهین‌های جدید آمریکا درست یک روز بعد از آن مجدداً مطرح شده است که ترامپ خود را از شعارهای طرفدارانش تبرئه کرد که در اظهاراتی نژادپرستانه فریاد زده بودند که ترامپ، «ایلهان عمر» یکی از نمایندگان زن رنگین‌پوست کنگره که هنگام کودکی به آمریکا مهاجرت کرده را به کشورش بازگرداند.
ترامپ این شعارهای نژادپرستانه را تقبیح کرد و گفت که از شنیدن آنها خوشحال نشده است و با آن مخالف است اما صبح جمعه، بعد از آنکه بسیاری از رسانه‌ها، شعارهای نژادپرستانه طرفداران ترامپ را محکوم کردند و گزارش‌هایی را به واکنش عمر و استقبال گسترده از این نماینده در فرودگاه مینه‌سوتا تخصیص دادند، ترامپ تغییر موضع داد و بار دیگر توهین‌های خود را تکرار کرد.
وی به اظهارات عمر در فرودگاه مینه‌سوتا اشاره کرد و گفت: «من ناراحت می‌شوم وقتی یک نماینده زن کنگره می‌گوید، می‌خواهم به کابوس رئیس‌جمهور تبدیل شود. می‌خواهد به کابوس رئیس‌جمهور تبدیل شود. او شانس آورده که در جایگاه فعلی قرار دارد. بگذارید به شما بگویم، چیزهایی که او گفته است، یک بی‌آبرویی برای این کشور است».
یکشنبه هفته گذشته به دنبال حملات ترامپ علیه زنان کنگره، بیش از نیمی از کاندیدهای دموکرات انتخابات 2020 از توئیت‌های نژادپرستانه ترامپ انتقاد کرده و سخنان او را محکوم کردند.
کنگره آمریکا نیز طی قطعنامه‌ای علیه ترامپ اعلام کرد: «هر یک از اعضای این نهاد، دموکرات و جمهوری‌خواه، باید در محکوم کردن توئیت‌های نژادپرستانه رئیس‌جمهور به ما ملحق شود».

شعارهای نژادپرستانه طرفداران ترامپ
پس از آن‌که ترامپ در رشته توئیت‌های نژادپرستانه‌اش خطاب به چهار نماینده زن رنگین‌پوست کنگره گفت به کشورشان برگردند، حامیان او هنگام سخنرانیش از او خواستند این نمایندگان را به «کشورشان» برگرداند.
چهارشنبه شب هفته گذشته هنگامی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال سخنرانی در کمپین‌ خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، علیه «ایلهان عمر» یکی از نمایندگان زن رنگین‌پوست کنگره که هنگام کودکی به آمریکا مهاجرت کرده، ظهاراتی نژادپرستانه بیان کرد، شماری از طرفدارانش، فریاد زدند: «او را [به کشورش] برگردان».
به نوشته روزنامه «گاردین»،‌ ترامپ از تریبون کمپین انتخاباتیش در ایالت «کارولینای شمالی» برای حمله به ایلهان عمر و سه نماینده زن مهاجر دیگر کنگره که با نام «جوخه» شناخته می‌شوند استفاده کرد.
او در سخنرانی خود، این چهار نماینده را «افراط‌گرایان آکنده از نفرت» نامید و سپس گفت: «آن‌ها همیشه به ما می‌گویند چگونه این [کشور] را اداره کنیم، چطور این کار را انجام دهیم، چطور آن کار را انجام دهیم. می‌دانید؟ اگر آن‌ها [آمریکا] را دوست ندارند، بگذارید آن را ترک کنند».
هنگامی که ترامپ جمله‌اش را به پایان رساند، طرفدارانش خطاب به این چهار نماینده فریاد زدند: «[آمریکا را] ترک کنید».
ترامپ در ادامه، خطاب به ایلهان عمر گفت وقتش رسیده که به خانه و نزد مادرش برگردد و سپس او را به «ضد یهود» بودن متهم کرد. حامیان او بلافاصله پس از این حملات لفظی، چندین بار شعار دادند: «او را [به کشورش] برگردان».
همچنین ترامپ با تمسخر نام «الکساندریا اوکاسیو کورتز» یکی از این چهار نماینده کنگره گفت: «نه نه، وقت آن را ندارم که سه اسم مختلف را بگویم. او را کورتز صدا می‌زنیم. خیلی زمان [می‌برد]. خیلی زمان می‌برد».

واکنش ها به توهین های ترامپ
«جو والش» نماینده سابق کنگره و هم‌حزبی ترامپ، اظهارات نژادپرستانه او و طرفدارانش را زشت، نابخردانه و خطرناک توصیف کرد.
ایلهان عمر نیز در واکنشی توئیتری نوشت در خانه مردم (کنگره) و در جایی است که به آن تعلق دارد و ترامپ باید با این موضوع کنار بیاید.
«برنی سندرز»، «کامالا هریس» و «الیزابت وارن»، کاندیدهای حزب دموکرات و رقبای ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا نیز چهارشنبه شب در حساب‌های شخصی توئیتری خود، از ایلهان عمر دفاع کردند.
وارن در توئیت خود بر لزوم آغاز فرایند استیضاح ترامپ تأکید کرد و سندرز نیز هشدار داد ترامپ در حال ایجاد «جریان‌های تشویش برانگیز و حقیر» در جامعه است.

واکنش همسر اوباما به توهین های ترامپ
میشل اوباما خطاب به ترامپ گفت آمریکا برای تو یا من نیست آمریکا برای همه ماست
میشل اوباما همسر باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خطاب به چهار نماینده زن کنگره این کشور در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: آنچه واقعا کشور ما را بزرگ کرده تنوع جمعیتی آن است. من این زیبایی را به راههای مختلف طی این سال ها مشاهده کرده ام. چه ما در اینجا متولد شده باشیم یا به اینجا پناه آورده باشیم اینجا مکانی برای همه ماست. ما باید به یاد داشته باشیم این آمریکای من یا آمریکای تو نیست اینجا آمریکای ماست

تصویب قطعنامه محکومیت سخنان نژادپرستانه ترامپ در کنگره
مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب هفته گذشته قطعنامه محکومیت سخنان نژاد پرستانه ترامپ علیه نمایندگان زن کنگره را تصویب کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با 240 رای موافق در مقابل 187 رای مخالف، قطعنامه محکومیت سخنان نژادپرستانه ترامپ علیه 4 نماینده زن مجلس نمایندگان را تصویب کرد.
در پیش نویش قطعنامه آمده است که که مجلس نمایندگان آمریکا «اظهارات نژادپرستانه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ را که به ترس و نفرت آمریکایی‌های جدید و رنگین‌پوستان مشروعیت بخشید و سبب افزایش آن شد، به شدت محکوم می‌کند».
در بخشی از این قطعنامه آمده است: «مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که این مهاجران و فرزندانشان هستند که آمریکا را قوی‌تر کرده‌اند و آنهایی که سوگند شهروندی خورده‌اند همانند آنهایی که نسل‌های زیادی در آمریکا زندگی کرده‌اند، آمریکایی به حساب می‌آیند».

ایلهان عمر: ترامپ فاشیست است
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ درپی توهین های مکرر ترامپ در روزهای اخیر به چهار نماینده زن عضو حزب دموکرات آمریکا؛ ایلهان عمر یکی از چهار نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به شعارهای هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را فاشسیت خواند.

قصد دارم یک کابوس برای رئیس جمهور باشم
ایلهان عمر عضو مجلس نمایندگان آمریکا از مینه سوتا اعلام کرد به سبب انتقاد‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تلاش هایشان دست نخواهد کشید.
شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان گزارش داد: این نماینده دموکرات گفت: قصد دارد "همچنان یک کابوس برای این رئیس جمهور باشد، زیرا سیاست هایش برای ما یک کابوس است. "
عمر این سخنان را در جمع حامیانی بیان کرد که پنجشنبه شب از او در فرودگاه بین المللی مینیاپولیس سن پل هنگام بازگشت از واشنگتن استقبال کردند.

سخنان نژادپرستانه ترامپ دستمایه طنز رسانه های آمریکا
به گزارش شبکه سی ان ان، دفاع از حملات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا ضد نمایندگان رنگین پوست کنگره این کشور کار ساده ای نیست و به همین علت، واکنش سناتورهای جمهوریخواه به سخنان نژادپرستانه دونالد ترامپ، دستمایه طنز و خنده قرار گرفته است.
در نمایش های آخرشب شبکه های تلویزیونی آمریکا که فضای سیاسی این کشور را دستمایه طنز قرار می دهند و به «قهقه های آخرشب» مشهور است، کمدین های بزرگی همچون استفان کُلبرت و سز می یرز، با سیاستمداران شوخی می کنند.
کُلبرت در برنامه خود با اشاره به اینکه جمهوریخواهان از نژادپرست خواندن ترامپ خودداری می کنند، گفت: «یکی از آنها گفته است که سفید پوستان هم در زمره رنگین پوستان قرار دارند.»
کُلبرت افزود: «جان کِلی (رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید و یکی از حامیان پر و پا قرص ترامپ) گفته است: آنها (دموکرات ها) از افراد رنگین پوست سخن می گویند. خوب من هم رنگین پوست هستم. من سفیدم (سفید پوست هستم).»
کُلبرت از زبان کلی ادامه داد: «بله! بله! من اقلیت هم هستم زیرا افراد انگشت شماری پیدا می شوند که به اندازه کافی احمق باشند و چیزی را که من گفتم، بر زبان بیاورند.»
در دیگر برنامه «قهقه های آخرشب» که با اجرای سز می یرز (Seth Meyers) از شبکه ان بی سی پخش می شود، کلیپ کوتاهی از گفتگوی خبرنگار سی ان ان با یکی از سناتورهای ارشد حزب جمهوریخواه پخش شد.
خبرنگار از این سناتور پرسید: «رئیس جمهور (ترامپ) گفته است که این نمایندگان زن دموکرات در اقلیت قرار دارند و باید به کشورهایی بازگردند که از آنجا (به آمریکا) آمده اند. واکنش شما به این موضع گیری ترامپ چیست؟»
سناتور جمهوریخواه پاسخ می دهد: «من چنین چیزی نخوانده بودم (اصلا ندیدم) اما می روم بررسی می کنم!».
سز می یرز همین پاسخ را دستمایه قرار داده و می پرسد: «اگر ساختمان کنگره آسانسور نداشت، این نمایندگان حزب جمهوریخواه می خواستند چکار کنند؟»
و خودش پاسخ می دهد: «آنها باید دنبال گلدان های مجلس نمایندگان می گشتند تا خودشان را پشت گلدان ها پنهان کنند!»
«نظر شما درباره پیام های توئیتری رئیس جمهور چیست؟ متاسفم من ندیده ام! من رو ببخشید.»
مجری سی ان ان پرسید: آیا می شود این سناتور جمهوریخواه هیچ ابزار الکترونیکی (تلفن همراه و غیره)، روزنامه و یا هر چیز دیگری در اختیار نداشته باشد؟!
دیگر مجری سی ان ان در ادامه گفت: هنگامی که آنها می گویند مطلبی را نخوانده ایم، همانگونه که بارها مشخص شده است، در واقع یک روز پیشتر در جریان کل ماجرا قرار داده شده اند.

توجیه ترامپ برای توئیت های زننده خود چیست؟
رئیس جمهور آمریکا در توجیه توئیت زننده خود علیه تعدادی از نمایندگان رنگین پوست کنگره گفت این افراد بدترین حرف ها را درباره اسرائیل زده بودند.
دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران به پرسش های آنان پاسخ داد. وی در پاسخ خبرنگاری که پرسید شما گفتید که از نمایندگان دموکرات خرسند نیستید و آنها باید به کشوری بروند که از آنجا آمده بودند. این نمایندگان به کجا بروند؟ گفت: این موضوع به خودشان ربط دارد، هر جا که می خواهند بروند یا می توانند بمانند. آنها باید کشورمان را دوست داشته باشند ، آنها نباید از کشور ما نفرت داشته باشند، نگاه کنید که آنها چه گفتند؟ من کلیپ های تصویری دارم که نشان می دهد آنها زننده ترین و وحشتناک ترین اظهار نظرها را درباره کشورما ، درباره اسرائیل و دیگران مطرح کردند. این بستگی به خودشان دارد که هر چه می خواهند بکنند. آنها می توانند کشور را ترک کنند و می توانند در کشور باقی بمانند اما باید کشور ما را دوست داشته باشند و باید برای خیر و صلاح کشور کار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان