2 واحد قصابی در بافق پلمپ شد


2 واحد قصابی در بافق پلمپ شد

یزد- ایرنا- سرپرست شبکه دامپزشکی بافق گفت: 2 واحد قصابی در این شهر به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و کشتار غیرمجاز با دستور دادستانی پلمپ شد.

دکتر فرزانه سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان بهداشتی این شبکه در بازدید از مراکز عرضه، بیش از ۳۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز را از ۲ و احد قصابی کشف کردند.
وی افزود: این موضوع به مقام قضایی گزارش و با دستور دادستان نسبت به پلمپ ۲ واحد مذکور اقدام شد.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه کشتار غیرمجاز بدون نظارت دامپزشکی و تأیید سلامت دام صورت می گیرد؛ امکان ورود لاشه های غیر بهداشتی به چرخه مصرف و آسیب به سلامت مصرف کنندگان وجود دارد که باعث انتشار بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو می شود.
سالاری با اشاره به فصل گرما و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از شهروندان خواست: از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز گوشت خریداری نکنند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام خرید به مهر و لیبل بهداشتی الصاق شده بر روی لاشه ها که بیانگر نظارت دامپزشکی و متضمن سلامت گوشت است توجه کنند.
وی تصریح کرد: در صورت مشاهده لاشه بدون مشخصات: نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ مصرف و شرایط نگهداری مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان با شماره ۳۲۴۳۷۳۱۲ اطلاع دهند.
گشت مشترک دامپزشکی، پلیس و مرکز بهداشت بافق دائم در حال سرکشی و جلوگیری از کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت غیر بهداشتی به مردم است.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
۷۵۴۳/ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403