80 میلیارد ریال به بازسازی منازل تخریب شده از سیلاب در خمین اختصاص یافت


80 میلیارد ریال به بازسازی منازل تخریب شده از سیلاب در خمین اختصاص یافت

خمین - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: 80 میلیارد ریال برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده این شهرستان بر اثر سیلاب بهاره امسال اختصاص یافت.

«محمد کاظم آب پیکر» روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این منابع مالی در قالب پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد برای بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی تخریب شده بر اثر سیلاب تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات، ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه رهبری نیز برای بازسازی واحدهای روستایی تخریب شده تعلق می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین ادامه داد: ۷۰ واحد مسکونی روستایی خمین اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با بانک هستند و ۱۴۵ واحد با کسب پروانه ساخت به بانک معرفی شده، ۱۰ واحد مسکونی در مرحله فنداسیون و پنج واحد نیز در شرایط اسکت بندی است .

آب پیکر ادامه داد: ۳۸۲ واحد مسکونی روستایی خشتی و گلی در روستاهای بخش مرکزی و مجاور الیگودرز بر اثر سیلاب بهاره تخریب شده بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: اگر چه سه هزار و۳۴۰ واحد مسکونی روستایی این شهرستان در۴۰ سال حیات نظام اسلامی بهسازی و مقاوم سازی شده است اما واحدهایی هستند که نیازمند بازسازی و نوسازی است.

آب پیکر عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی در خمین وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی این شهرستان باید تا افق سال ۱۴۰۰مقام سازی شود.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که ۴۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟