4 بقعه بندرانزلی؛ میزبان طرح نشاط معنوی


4 بقعه بندرانزلی؛ میزبان طرح نشاط معنوی

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف بندرانزلی با بیان اینکه در تابستان امسال 4 بقعه شاخص شهرستان بندرانزلی میزبان طرح نشاط معنوی هستند، گفت: این طرح همه ساله برای دانش‌آموزان دختر و پسر در رده‌هاس سنی 7 تا 18 سال اجرا می‌شود.

4 بقعه بندرانزلی؛ میزبان طرح نشاط معنوی

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در بقاع متبرکه اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴ بقعه متبرکه انزلی میزبان این طرح هستند.

وی افزود: بقعه بی‌بی حوریه، بقعه آقا سید محمد نجفی، امامزاده صالح(ع) غازیان همچنین بقعه سید طاهر و سید مظفر روستای طالب‌آباد میزبان طرح نشاط معنوی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه این طرح همه ساله برای دانش‌آموزان دختر و پسر در رده‌هاس سنی ۷ تا ۱۸ سال اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌‌های پیش‌بینی شده در نشاط معنوی شامل دوره‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، معارف، کلاس‌های قرآن و احکام است.

فاضلی با بیان اینکه این طرح از ۱۳ تیرماه سالجاری مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده است، تاکید کرد: اختتامیه نشاط معنوی امسال ۲۹ مرداد ماه و مصادف با عید سعید غدیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت مشارکتی با پایگاه‌های بسیج و آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: روحانیون بومی و امامان جماعت هر بقعه مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی نشاط معنوی هستند.

رئیس اوقاف بندرانزلی با اشاره به بخشی از آیه ۷۷ سوره مبارکه قصص «وَابْتَغِ فِیمَا آتَاکَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا»؛ «و با آنچه خدایت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن»، تاکید کرد: حضرت على‏(ع) در تفسیر «لاتَنسَ نصیبک من الدنیا» فرموده است: «از سلامتى، قوّت، فراغت، جوانى و شادابى خود براى آخرت استفاده کن».

فاضلی بیان کرد: حضور نوجوانان در طرح نشاط معنوی گامی در جهت تمرین پر کردن اوقات فراغت به نحو احسن و آشنایی با تربیت دینی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!