نصب 1200 کنتور برق هوشمند در قشم


نصب 1200 کنتور برق هوشمند در قشم

قشم - ایرنا – در یک سال گذشته طرح هوشمند سالزی کنتورهای برق در شهرستان قشم اجرا شد که تا کنون بیش از یک هزار و 200 کنتور هوشمند برق در شهرستان قشم نصب شده و قابلیت کنترل و نظارت از راه دور را ممکن شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مشترکان با مصرف سنگین از جمله مجمتع های تجاری، شرکت های صنعتی، مدارس و مساجد در اولویت این طرح قرار داشتند.

رییس اداره برق قشم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون وضعیت مصرف برق توسط مشترکان در قشم در مرکز دیسپاچینگ بندرعباس و نیز در نرم افزارهایی در اداره برق قشم رصد می شود.

سلمان درسخوان افزود: به صورت روزانه مصرف برق مشترکان بررسی می شود و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف نسبت به صدور اخطار و یا قطع برق مشترکان پر مصرف اقدام می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قراردادهایی با ۷۰ مشترک با مصرف سنگین منعقد شد که طی آن مشترکان مذکور از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برق را از موتورهای دیزلی خود تامین کنند و اداره برق نیز برای تامین سوخت با شرکت نفت توافقنامه امضا کرد و به مجریان این طرح پاداش تعلق گرفت.

رییس اداره برق قشم تصریح کرد: با توجه به این موارد مصرف در زمان های پیک به ۲۲۱ مگاوات رسیده است که این عدد در سال گذشته با وجود اعمال خاموشی ۲۲۴ مگاوات بود.

وی وضعیت برق شهرستان را سبز اعلام و تصریح کرد: وضعیت سبز قشم با توجه به به دما و رطوبت در این شهرستان حدود ۲۱۰ مگاوات تعیین شده است.

درسخوان افزود: مصرف بین ۲۰۵ تا ۲۱۰ مگاوات وضعیت زرد و بیش از آن قرمز تعیین شده است که تا کنون با مدیریت های انجام شده اعمال خاموشی برنامه ریزی شده در قشم رخ نداد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا