روش تهیه 10 مدل غذا برای کودک


روش تهیه 10 مدل غذا برای کودک

با طبخ انواع مدل غذا برای کودک آشنا شوید.

روش تهیه 10 مدل غذا برای کودک
برنج، مرغ و سبزیجات: به خواست خودتان نوعی از سبزیجات را انتخاب کنید، آن را همراه تکه‌های کوچک مرغ درون آب بریزید تا پخته شود. سپس مواد پخته شده را از درون آب بیرون بیاورید و برنج را درون آب سبزیجات و مرغ بپزید. بعد از آماده شدن همه مواد می‌توانید آن‌ها را با هم بکوبید تا به صورت پوره در بیاید، با چنگال له کنید یا به صورت تکه‌های کوچک به کودک خود بدهید.

پوره کدو: یک سیب زمینی بزرگ، یک کدوی بزرگ و یک پیاز را آب پز کنید (همه این سبزیجات باید پوست گرفته و خرد شده باشند). با استفاده از گوشت‌کوب برقی، دستی یا چنگال مواد را له کنید تا به بافت مورد نظرتان برسد.

عدس و سبزیجات: مقداری عدس را به همراه یک هویج پوست گرفته و خرد شده، نصف پیاز خرد شده و دو گوجه فرنگی پوست و هسته گرفته شده آب پز کنید. بعد از پخت این مواد، می‌توانید آن‌ها را له یا به همان صورت مصرف کنید.

نودل کوتاه و سس گوجه فرنگی: با استفاده از پیاز، گوجه فرنگی و هویج که به قطعات کوچک تقسیم شده‌اند، سس آماده کنید و آن‌ها را به نودل‌های کوچک و کوتاه اضافه کنید.

املت سبزیجات: اگر در حال حاضر تخم مرغ را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از سبزیجات آب پز شده و خرده شده املت آماده کنید. این غذا بسیار ساده، ولی خوشمزه است.

پوره سبزیجات و ماهی: یک کدوی کوچک، یک سیب زمینی، یک تره فرنگی و نصف پیاز را به همراه ۸۰ گرم فیله ماهی بدون استخوان آب پز کنید. بعد از آنکه همه مواد پخته شدند، آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

گوشت قلقلی با سبزیجات: یک هویج، یک تره فرنگی، ۴۰ گرم لوبیا سبز و ۴۰ گرم گوشت بدون چربی را درون آب بپزید. آب اضافی را جدا کنید، مواد را آسیاب کنید و با مواد مخلوط شده کوفته‌های کوچک بسازید. به جای آنکه این کوفته‌ها را سرخ کنید، آن‌ها را درون فر قرار دهید. این کوفته‌های آماده شده را می‌توانید درون فریزر نگهداری کنید تا همیشه غذای سالم برای کودکتان در عرض زمان کوتاهی آماده شود.

پوره سیب، گلابی و موز: یک سیب و گلابی را به صورت پوست گرفته، بدون هسته و به صورت مکعب‌های کوچک بپزید. بعد از نرم شدن، آن‌ها را از آب بیرون بیاورید و با موز ترکیب کنید. اگر می‌خواهید پوره میوه‌ها لطیف‌تر باشد، مقداری شیر به آن اضافه کنید. استفاده از شکر ممنوع است.

موز و پرتقال: تهیه این دسر بسیار ساده و راحت است. یک عدد موز را با چنگال له کنید و با آب نصف پرتقال ترکیب کنید. به همین سادگی!

ماست و میوه: پوره میوه یا میوه خرد شده تازه را با ماست به کودک بدهید. حتماً عاشق آن می‌شود.

ملاحظات کلی برای تهیه غذای کودک

تهیه و آماده کردن غذای سالم برای کودکتان پیچیده نیست. تنها کافی است از مواد غذایی سالم، میوه و سبزیجات تازه، گوشت بدون چربی و غلات کامل استفاده کنید و آن‌ها را بدون اضافه کردن روغن، نمک و شکر بپزید. به یاد داشته باشید معده فرزند شما کوچک است، پس نباید او را مجبور به خوردن کنید. شاید به نظر شما حجم غذای مصرف شده کم باشد، ولی برای کودک کافی است. پزشکان توصیه می‌کنند اجازه دهید خود کودک غذا بخورد، زیرا واقعاً به مقدار نیاز مصرف می‌کند.
منبع: steptohealth-برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر