مخالفت‌ها تنور انتخابات شورایاری‌ها را گرم کرد


مخالفت‌ها تنور انتخابات شورایاری‌ها را گرم کرد

رییس شورای شهر تهران گفت: با این مخالفت هایی که به برگزاری انتخابات وارد شد،تنور انتخابات شورایاری ها گرم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز صحن شورا گفت: در جلسه امروز بررسی گزارش تلفیق حسابرسی مالی سال 93 شهرداری تهران دردستور کار قرار گرفت. با توجه به اهمیت گزارش تلفیق بررسی آن طول می کشد. اکنون گزارش سال 93 را بررسی می کنیم. از آنجایی که این گزارش اولین بار در صحن بررسی می شد و به دلیل طولانی بودن گزارش حسابرس، تصمیم بر آن شد مجددا در کمیسیون برنام و بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای شهر با اشاره به تذکرات حسابرس که بیش از 200 مورد بود تصریح کرد: اما آنچه توسط شورا احسا شد 130 بند بود. گزارش باید در شورا خوانده شود، پاسخ شهرداری دریافت، نظر کمیسیون برنامه و بودجه دریافت و به رای گذاشته شود، موارد اصلاحاتی به شهرداری بازگشت داده می شود و تخلفات به قوه قضائیه و سایر مراحل آم طی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره قانونی بودن قرائت گزارش تلفیق گفت: آنطور که گفته شد قرائت این گزارش قانونی است و گزارشات محرمانه نیست و در پرونده همه اعضا وجود دارد.

رییس شورای شهر افزود: نظر شهرداری، حسابرس و کمیسیون مربوطه درمورد این گزارش موجود است و تنها نظر اعضا به رای گذاشته ندشده است .

وی با اشاره به جلسه ای که با معاون رییس جمهور داشتند گفت: بحث شوراریاری ها را در جلسه ای که با خانم جنیدی معاون رییس جمهور داشتیم طرح و سعی کردیم تعاملی بین شهرداری و سازمان بازرسی کل کشور ایجاد کنیم که من حس کردم این تعامل ایجاد شد.

هاشمی در ادامه با اشاره به آمار دقیق ثبت نام کنندگان گفت: در این انتخابات 12313 نفر ثبت نام کردند که 313 عدد یاران امام زمان است و به خاطر همین موضع هم که شده انتخابات برگزار می شود

وی افزود: انتخابات در1704 حوزه و 352 محله برگزار می شود و یک حوزه برای اقلیت های مذهبی نیز در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه با وضعیت موجود و همکاری پلیس، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش و فرمانداری با شهرداری این انتخابات به راحتی انجام می شود.

رییس شورای شهر خاطرنشان کرد: از آنجایی که انتخابات الکترونیک برگزار می شود یک انتخابات بدیع و سالم است.

هاشمی درباره تذکری که در ابتدای صحن یه شرکت مترو تهران داد نیزگفت: تذکر بنده به اعتراض اخیر در تعدیل و جابجایی نیروها و نوع رفتار مدیریتی در شرکت متروی تهران بود. عده ای از کارکنان همانطور که در فیلم های منتشره موجود است اعتراض کردند من را به این دلیل که قبلا مدیرعامل مترو بودم و الان رییس شورا هستم من را خطاب قرار می دهند.

در بخش بهره برداری کندی وجود دارد. توسعه مترو نیز مناسب نیست،اکنون حداقل 4 دستگاه تی بی ام داریم که می تواند فعال باشد و نیست. موارد زیادی است که به آنها رسیدگی نشده و مردم وقتی احساس کنند توسعه مترو کند شده، این اتفاق می افتد.باید از دولت. و هرنهادی که می شود کمک گرفت تا توسعه در مترو ایجاد شود.

وی همچنین درخصوص حکم تعزیرات درباره برنج شهروند گفت: تعزیرات عامل توضیع را که مالک برنج بوده مبلغ 17 میلیارد جریمه کرد.

رییس شورای شهر در انتها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سردبودن انتخابات برای نظام هزینه زا است اظهار داشت: با این مخالفت هایی که به برگزاری انتخابات وارد شد،تنور انتخابات شورایاری ها را گرم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم