پروژه های علمی دانش آموزان البرز به جشنواره کشوری راه یافتند


پروژه های  علمی دانش آموزان البرز به جشنواره کشوری راه یافتند

کرج - ایرنا- پروژه های علمی دانش آموزان ابتدایی البرز به هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان در سال تحصیلی 98-97 راه یافتند.

استعداد پروری و کشف استعداد از مهمترین اهداف جشنواره جابر بن حیان است که در مدارس ابتدایی اجرایی می‌شود تا دانش آموزان با فرهنگ پژوهش و کارتیمی آشنایی پیدا کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۶ هزار و ۸۶۸ دانش آموز مقطع تحصیلی ابتدایی البرز در مرحله آموزشگاهی هشتمین جشنواره ملی جابربن حیان شرکت کردند.
سالار قاسمی با اشاره به اینکه پس از ارزیابی داوران، پنج پروژه علمی دانش آموزان البرز با نوع طراحی ساخت و آزمایش به مرحله کشوری راه یافته است، خاطرنشان کرد: در مرحله استانی این جشنواره ۶۶ پروژه علمی برتر شناخته شد.
وی تصریح کرد: پروژه‌های علمی دانش آموزان از دبستان‌های نیلوفران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، نیکان ناحیه سه کرج، آفرینش نو ناحیه چهارکرج، شهید علوی فرنظرآباد و حضرت زینب (س) ساوجبلاغ به دبیرخانه جشنواره کشوری جابربن ارسال شد.
قاسمی عنوان پروژه‌های علمی برگزیدگان هشتمین جشنواره جابربن حیان البرز را سمفونی شکوهمند حیات، ظرفشویی خانه ادیسون، با قورمه سبزی موبایلت را شارژکن، اثر انگشت عناصر و فسیل‌های تمام شدنی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه در این جشنواره آثار و پروژه‌های دانش آموزان دوره‌ی ابتدایی با یک رقابت سالم و هیجان انگیز در قالب نمایشگاه‌های علمی عرضه و داوری می‌شود، ادامه داد: برای شناخت بیشتر دانش آموزان با این پروژه ملی ۹ نمایشگاه در استان البرز دایر شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح جابربن حیان می‌تواند زمینه‌ای برای تحقق اهداف عالی شورای آموزش وپرورش به ویژه در زمینه آشنایی با نحوه‌ی یاد گیری، محافظت از محیط زیست، ایجاد کنجکاوی در دانش آموزان نسبت به شناخت پدیده‌ها، خلاقیت بیشتر دانش آموزان، کمک به یادگیری گروهی و تقویت مهارت پژوهش و فعالیت‌های حل مساله باشد.
قاسمی عنوان کرد: جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که یک ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان برقرار می‌کند.
استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد که حدود ۲۵۰ هزار نفر آن در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند.

۲۸۱۹/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...