360 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌شرقی جمع آوری می‌شود


360 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌شرقی جمع آوری می‌شود

تبریز- ایرنا- رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی با اشاره به جمع آوری 250 میلیارد ریال زکات در استان در سال گذشته، گفت: پیش بینی ما برای امسال جمع آوری 360 میلیارد ریال زکات است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قاسم محمدزاده روز سه شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان مرند، ضمن اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر «نهضت احیاء و ترویج زکات» خاطرنشان کرد: تحقق این پیام بدون کار جهادی و برنامه ریزی و بصورت فردی اتفاق نمی افتد و همه باید در حیطه خود، نسبت به عملی شدن آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دید ما به زکات باید وسیع باشد، افزود: در راستای احیاء و ترویج زکات در شهرستان، ضروری است در کنار نیازسنجی محرومین، ظرفیت ها نیز شناسایی شوند.

وی افزود: امسال نیز برای دریافت و جمع آوری ۳۶۰ میلیارد ریال زکات برنامه ریزی کردیم که ۱۲۰ میلیارد ریال آن در سه ماهه نخستسال ۹۸ تحقق یافته است.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به تهیه ۱۷۰ جهیزیه از محل زکات در سال ۹۷ اظهار داشت: سال گذشته همچنین ۳۳۷ واحد مسکونی برای محرومین احداث و ۴ زندانی نیز از همین محل آزاد شد.

امام جمعه مرند نیز گفت: هر آنچه از طرف خدا آمده، بر مبنای مصالح دنیا و آخرت بوده و زکات نیز برای پر کردن خلاءهای اقتصادی وضع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده افزود: اکنون که اقتصاد، جزء اهرم های فشار دشمن است هزینه از محل جمع آوری زکات، کمک بسیار بزرگی برای دولت در کمک کردن به محرومین است.

وی اظهارداشت: زکات از جمله الزامات دین بوده و همانطورکه مشکلات و فشارهای روانی با نماز رفع می شود، حل مشکلات اقتصادی نیز با زکات میسر است.

فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز با بیان اینکه پرداخت زکات در جامعه باید درست باورسازی شود، گفت: زکات را که نگاه حمایتی به اجتماع داشته و می تواند علقه ساز باشد باید از نگاه فرعی به عنوان اصل در جامعه تبدیل کنیم.

داود گرشاسبی یادآوری کرد: با تعامل و همکاری نظام اداری و کمک مردم، می توان ظرفیت زکات جمع آوری شده در شهرستان را افزایش داد.

۹۹۱۶/۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا