برگزاری« انتخابات سمن های جوانان» از15شهریور تا 15 آبان/راه‌اندازی 4000 سمن جوانان تا سال 1400


 برگزاری« انتخابات سمن های جوانان» از15شهریور تا 15 آبان/راه‌اندازی 4000 سمن جوانان تا سال 1400

سالک از برگزاری انتخابات سمن های جوانان از15شهریور تا 15 آبان در استان های سراسر کشور خبر داد و گفت: 4000 سمن جوانان تا سال 1400 راه اندازی خواهد شد.

«سجاد سالک» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری انتخابات سازمان های مردم نهاد جوانان گفت: با توجه به پایان اعتبار مجامع استانی دوره اول وزارت ورزش و جوانان مکلف به فراهم کردن مقدمات برگزاری دومین دوره انتخابات مجامع استانی در سال 98 شدیم به همین منظور در خرداد ماه امسال آیین نامه برگزاری انتخابات را با همفکری و کمک مجمع ملی جوانان برگزار و پنجم تیر به استان های سراسر کشور ابلاغ کردیم، همچنین فراخوانی صادر کردیم تا علاقمندان به عضویت در مجامع دور جدید کاندیدا شوند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود:همچنین اعلام کردیم هر کدام از سمن هایی که تا انتهای سال 97 اعتبارنامه دریافت کردند، اجازه دارند برای مشارکت در انتخابات دو نفر (یک نفر آقا و یک نفر خانم) را معرفی کنند اگر هم تمایل به داشتن کاندیدا در انتخابات هستند یک نفر از دو نفر فوق را می توانند به عنوان کاندیدا هم معرفی کنند.

وی با اشاره به شرایط کاندیداتوری ها اظهار کرد: شرایطی که ما برای ثبت نام و کاندیداتوری ها در انتخابات اعلام کردیم، یکی این بود که در محدوده سن جوانی (18 تا 34 سال)باشد،اعتبارنامه آنها تا پایان سال 97 صادر شده باشد،دیگر اینکه از اعتبار آنها برای ادامه فعالیت دو سال باقی مانده باشد، به گونه ای که تا دو سال آینده که آنها رأی می گیرند در میانه راه اعتبارنامه هایشان باطل نشود و تا دو سال از لحاظ قانونی اجازه فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیستم تیر ماه آخرین روز ثبت نام بود، خاطرنشان کرد: مطابق با زمان بندی در نظر گرفته شده، 15 شهریور تا 15 آبان در یک بازه زمانی دو ماهه انتخابات در تمامی استان های کشور باید برگزار شود و بسته به انتخاب خود اداره کل وزارت ورزش در استان ها روز برگزاری انتخابات اعلام خواهد شد که یک ناظر از ستاد مرکزی انتخابات ما در تهران در همه استان ها حضور پیدا خواهد کرد و در نهایت اول آذر ماه آغاز دوره جدید مجامع استانی در کل کشور خواهد بود.

سالک با اشاره به نحوه فعالیت این کاندیداها بعد از انتخابات بیان کرد: منتخبان برگزیدگان مجامع استانی در عمل نمایندگان سمن های استان ها محسوب می شوند، به عنوان مثال در استانی که 150 سمن وجود دارد قاعدتا ما نمی توانیم با هر سمن به صورت مستمر در ارتباط داشتیم. انتظار داریم مطالبات و مسایل سمن های استان ها چه با ما و چه با دستگاه های دیگر با هیئت رییسه ای که انتخاب می شوند، پیگیری شوند. همچنین ما یک شورای داوری در هر استان داریم که این شورای داوری در خصوص طرح کارگاه ها و اعتبارات مورد نیاز برای سمن ها را تصمیم گیری می کنند که شورای اداری دارای پنج عضو است که یک نفر از اداره کل وزارت ورزش و جوانان و دو نفر استاد دانشگاه و دو نفر نیز از سمن ها می باشند که جزو برگزیدگان همین انتخابات خواهند بود که در صورت انتخاب، دو نفر را باید برای شورای داوری انتخاب کنند تا مسایل و مباحث سمن ها را پیگیری کنند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بی شک اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با داشتن ۲ هزار سازمان مردم نهاد جوان که بخش عمده آنها در سال‌های اخیر تاسیس شده‌اند پایگاه مهمی برای سامان‌دهی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در بین جوانان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تا افق ۱۴۰۰ وزارت ورزش و جوانان با همکاری سایر وزارتخانه‌ها نسبت به راه‌اندازی ۴۰۰۰ تشکل مردم‌نهاد اقدام خواهد کرد افزود:هیچ جامعه‌ای با حرکت‌ها و اقدامات فردی به جایی نرسیده است بلکه در سایه حرکت‌ها و اقدامات منسجم و وحدت‌گونه است که بسیاری از موفقیت‌ها به دست می‌آید. لذا امیدواریم با مشارکت همین سمن‌ها کارهای داوطلبانه و عام‌المنفعه در جامعه ما شکل گسترده‌ای به خود بگیرد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت