هشت تن عسل در خاش تولید شد


هشت تن عسل در خاش تولید شد

زاهدان- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت:زنبورداران‌این شهرستان با همتی بلند توانستند هشت تن عسل طبیعی و با کیفیت را تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

حمیدرضا کبدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فعالیت‌های زنبورداری در خاش با استقبال خوب کشاورزان مواجه شده و همه ساله در ۲ نوبت تابستان و اواخر پائیز عسل خالص و ارگانیک در این شهرستان برداشت می شود افزود: این مقدار عسل از افزون بر ۷۵۰ کندو به دست آمده است.
وی بیان کرد: شماری از کشاورزان در خاش به کار پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند مشغول هستند و محصولات عسل مرغوب و با کیفیت تولیدی خود را به بازار مصرف این شهرستان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان و کشور عرضه می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه کار پرورش زنبور و تولید عسل در دشت و ارتفاعات این شهرستان انجام می شود گفت: حاشیه کوه تفتان علاوه بر هوای مناسب در فصل بهار و تابستان دارای پوشش گیاهی خوبی برای پرورش زنبور است.
وی با اشاره به اهمیت داشتن ییلاق و قشلاق برای فعالیت زنبورداری بیان کرد: همه ساله کندوهای مهاجر از شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان به منظور ییلاق گذرانی به مناطق سردسیر خاش منتقل و کندوهای نقاط سردسیر نیز برای قشلاق گذرانی به نقاط گرمسیری جنوب استان منتقل می شوند.
کبدانی اظهار داشت:نیاز است تا دوره‌های آموزشی برای بالا بردن دانش زنبورداری کشاورزان و جوانان علاقه مند برگزار شود.
پسند شهنوازی از کشاورزان توانمند خاش گفت: به همراه خانواده و بستگانم توانستم ۱۸۰ کندوی زنبور عسل تهیه و در سال افزون بر هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل با کیفیت تولید و به بازار مصرف عرضه کنم.
وی افزود: زنبورهای عسل را در کنار مزرعه و باغ خود نگهداری می کنم و زنبورها با استفاده از شهد گل های خارشتر، آفتابگردان، گز، صیفی جات و غیره عسل ناب تولید می کنند.
شهنوازی بیان کرد: عسل تولیدی بدون مواد افزودنی و با کیفیت بالا و صد درصد طبیعی به دست مصرف کنندگان می رسد.

۷۳۱۰**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟