طرح دوچرخه هوایی در منطقه گردشگری «ازناو» خلخال اجرا می‌شود


طرح دوچرخه هوایی در منطقه گردشگری «ازناو» خلخال اجرا می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون سرمایه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح دوچرخه‌هوایی در منطقه گردشگری ازناو واقع در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش ایرنا، ناصر محمودی روز چهارشنبه در بازدید از محل اجرای این طرح در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال گفت: این پروژه در قالب طرح جامع گردشگری این منطقه مطالعه و مصوب شده و بزودی توسط سرمایه‌گذار پل معلق ازناو اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر طرح دوچرخه‌هوایی، احداث واحدهای گردشگری، پذیرایی، تفریحی، ورزشی و غرفه‌های خدماتی رفاهی و گردشگری، پارکینگ عمومی، بازارچه صنایع دستی و گردشگری، زیپ‌لاین، تله‌سیژ و اقامتگاه های صخره‌ای و غاری جزو پروژه‌های طرح جامع این منطقه است که مصوب شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: سورتمه ریلی و سرسره تیوپی، رستوران سنتی، پارک طبقاتی طرح گردشگری (بام خوجین)، محوطه سازی و آلاچیق اطراف چشمه ازناو و گلخانه طبقانی دیگر پروژه های طرح جامع مصوب منطقه ازناو خلخال است.

محمودی اضافه کرد: همچنین راه اندازی دو مسیر سلامت شامل مسیر سبز پیاده‌روی و مسیر ویژه حرکت قطار گردشگری به همراه مسیر دوچرخه‌سواری چهارچرخ خانواده نیز در این طرح پیش‌بینی و تعریف شده است.

منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال با قله زیبا، دره سبز پوشیده از درخت، چشمه پر آب و چشم‌اندازهای زیبا در پنج کیلومتری مرکز این شهر واقع و در حال حاضر ده‌ها طرح گردشگری از جمله قصرهای چوبی، هتل پنج ستاره، مجموعه های رفاهی، تفریحی و گردشگری، از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در این منطقه در حال اجرا و تکمیل است.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی