اولین زایمان در آب در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه انجام شد


اولین زایمان در آب در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- مسئول بخش واحد تک نفره زایمان طبیعی ( LDR) مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با اعلام اینکه در اولین روز مرداد اولین تجربه زایمان در آب را در این بخش داشتیم، گفت: مادر این نوزاد پسر 25 ساله است و این نوع زایمان با رضایت کامل مادر و خانواده اش انجام شد.

اکرم آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه زایمان طبیعی در این مرکز رایگان است، ادامه داد: در این بخش انواع روش های بی دردی از جمله دارویی و غیردارویی مانند گرمادرمانی، سرمادرمانی، رایحه درمانی و آوادرمانی نیز انجام می شود.

وی با تاکید بر ضرورت حضور مادران باردار در کلاس های آمادگی دوران بارداری که در بیمارستان امام رضا (ع) تشکیل می شود، گفت: این کلاس ها هر روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ در این بیمارستان برای کسب مهارت های لازم برای زایمان طبیعی دایر است و مادران بارداری که علاقه مند به زایمان در آب هستند می توانند با حضور در این کلاسها و یا با اطلاع به پزشک متخصص خود اعلام آمادگی کنند.

بخش LDR ( واحد تک نفره زایمان طبیعی ) مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه پنجم اسفند ماه سال 97 در فضایی به مساحت 600 متر مربع با 6 اتاق زایمان و یک اتاق ایزوله افتتاح شد.

برای راه اندازی این بخش 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

اولین زایمان در آب در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه انجام شد

بخش LDR به مکان هایی در زایشگاه ها گفته می شود که هر مادر در فضایی با امکانات رفاهی و بهداشتی جداگانه از تخت های بستری با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می کند.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در 15 بهمن 1384 به طور رسمی به بهره برداری رسید.

این مجتمع بیمارستانی کار خود را با 515 تخت شروع کرد و اکنون با وجود 714 تخت مصوب، دارای 840 تخت فعال می باشد.

اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
3033/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟