اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویان در گیلان برگزار شد


اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویان در گیلان برگزار شد

گروه اجتماعی - به دنبال برگزاری آخرین مسابقه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در گیلان تیم «وحدت در کثرت» در موضع مخالف با گزاره «مصرف‌گرایی دلیل اصلی آسیب‌های زیست‌محیطی است» توانست به مرحله منطقه‌ای صعود کند.

اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویان در گیلان برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ محمودرضا ایزددوست، دبیر اجرایی مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در گیلان امروز، 2 مردادماه در اختتامیه این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو و تقویت روحیه حقیقت‌طلبی دانشجویان، رشد و توسعه دانش و نیز زمینه‌سازی در جهت یادگیری اصیل، عمیق و پایدار دانشجویان شرکت‌کننده از جمله مهمترین اهداف برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اصول و اخلاق مناظره و توجه و رعایت فرایندهای علمی و منطقی و مستند از طرح مسئله تا نتیجه‌گیری، افزود: فن بیان و رعایت نکات دستوری، احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث، خلاقیت در طرح مسئله، سوالات، تعاریف و نتیجه‌گیری سخنرانی‌ها محورهای داوری در این دوره از مسابقات بود.

دبیر اجرایی مسابقات مناظره دانشجویان در گیلان ادامه داد: التزام به اخلاق علمی در نقد و نقل آرا، پرهیز از ورود در نزاع‌های غیر علمی و مجادلات روزمره، اهتمام به روزآمدی و کارایی مباحث، نقل‌ها و منابع، اهتمام به واقعی بودن دفاع از موضوعات از دیگر خط مشیء‌های مناظرات دانشجویی است.

ایزددوست اضافه کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویی براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بسط و آموزش و فرهنگ‌سازی گفت‌وگوی صحیح، اخلاقی و منطقی در جامعه جوان و دانشگاهی با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» از سال 89 با تشکیل کارگروهی ویژه و نگارش پیش‌نویس طرح در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور آغاز و نخستین دوره رسمی مسابقات ملی مناظره دانشجویان اردیبهشت‌ماه 91 در دانشگاه تربیت مدرس با حضور 16 تیم برگزار شد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان از سال 95 مسابقات مناظره دانشجویی را با حضور چهار تیم آغاز کرد، گفت: در سال 96 با هشت تیم و در سال 97 با 16 تیم در مراحل منطقه‌ای و ملی حضور داشتیم. همچنین در سال 97 جهاددانشگاهی گیلان میزبان مسابقات منطقه‌ای شمال و شمالغرب کشور بود که به جهت اجرا و برگزاری شایسته آن به عنوان میزبان برتر کشور در دوره هفتم معرفی شد.

دبیر اجرایی مسابقات مناظره دانشجویی در گیلان با اشاره به ثبت‌نام 56 دانشجو در قالب 14 تیم در مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان، عنوان کرد: تیم‌های «برهان»، «بیست‌ویک»، «سردار جنگل»، «پگاه»، «گیل‌جویان جهاد»، «وحدت در کثرت»، «کارما»، «گس»، «سخنوران»، «رخش»، «جهادگران حقوق»، «تندر»، «دستان» و «پیشگامان سخن» از 30 تیرماه لغایت 2 مردادماه 98 در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی گیلان با هم به مناظره پرداختند و تیم برتر به عنوان نماینده گیلان در مسابقات منطقه‌ای امسال شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایکنا، در مرحله نهایی این دوره از مسابقات تیم «وحدت در کثرت» در موضع مخالف با گزاره «مصرف‌گرایی دلیل اصلی آسیب‌های زیست‌محیطی است» توانست امتیاز بیشتری نسبت به تیم «برهان» کسب و به مرحله منطقه‌ای صعود کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش