بعد از رابطه مقعدی چه کارهایی باید انجام داد؟


بعد از رابطه مقعدی چه کارهایی باید انجام داد؟

از اقدامات بعد از رابطه مقعدی باید به دوش گرفتن و رفتن به دستشویی اشاره کرد کهباعث از بین رفتن آلودگی‌های این ناحیه می‌شود. تمرینات کگل و اجتناب از رابطه جنسی مقعدی مکرر سبب می‌شود که بافت‌های این ناحیه از آسیب‌های احتمالی محفوظ بمانند.

بعد از رابطه مقعدی چه کارهایی باید انجام داد؟
ستاره | سرویس زناشویی - اگر با وجود آگاهی از عوارض رابطه جنسی از پشت به هر حال چنین رابطه ای را تجربه می‌کنید باید با اقدامات لازم بعد از رابطه مقعدی آشنایی داشته باشید. اینکه چه کارهایی بعد از رابطه مقعدی برای کاهش درد و خطر بیماری باید انجام دهید بسیار مهم است. امتحان کردن رابطه مقعدی توسط زوج‌ها می‌تواند برای افزایش هیجان رابطه جنسی و از بین بردن یکنواختی آن انجام شود. البته در صورتی این رابطه باید انجام گیرد که هر دو طرف نسبت به انجام آن راغب باشند و مقدماتی که برای حفظ سلامتی زن نیاز است، انجام شود.

نکات ضروری برای حفظ سلامتی بعد از رابطه مقعدی

در این قسمت از ستاره به بررسی نکاتی که باید بعد از رابطه مقعدی برای حفظ سلامتی خودتان انجام دهید خواهیم پرداخت. با رعایت کردن این موارد عوارض رابطه مقعدی کاهش پیدا می‌کند.

۱. دوش مقعدی

شستشوی مقعد که به اصطلاح به عنوان دوش مقعدی نیز شناخته می‌شود یکی از راه‌هایی است که به حفظ سلامتی افراد علاقه‌مند به این نوع رابطه کمک می‌کند. انجام دوش مقعدی قبل از شروع رابطه سبب می‌شود این ناحیه تمیز شود و میکروب‌هایی که وجود دارد از بین بروند. پس از اتمام رابطه جنسی نیز استفاده از آب گرم برای دوش مقعد دردی را که در این ناحیه وجود دارد التیام می‌بخشد و احتمال عفونت و تجمع میکروب در این ناحیه را کاهش می‌دهد.

۲. اجتناب از انجام رابطه مقعدی مجدد

اگر پس از انجام رابطه مقعدی در دفع مدفوع دچار مشکل شده‌اید یا این که هنگام نشستن، در این ناحیه درد شدیدی را احساس می‌کنید، به احتمال زیاد شما تحقیق کافی درباره آماده سازی مقعد انجام نداده‌اید و عدم رعایت نکات اولیه سبب شده که این مشکل برایتان رخ دهد.
برای کاهش درد و مشکلاتی که به دلیل انجام رابطه مقعدی برایتان پیش آمده، به شما توصیه می‌کنیم که تا چند وقت از انجام این رابطه جنسی خودداری کنید. برای انجام مجدد رابطه مقعدی باید درباره شیوه درست انجام این کار تحقیقات لازم را انجام دهید و از روان کننده‌ها برای کاهش آسیب‌های وارده به دیواره اطراف مقعد استفاده کنید.

۳. انجام تمرینات کگل

انجام تمرینات کگل برای زنان بعد از رابطه مقعدی باعث می‌شود عضلات این ناحیه به شکل اولیه‌ای که داشته‌اند برگردند. تمرینات کگل بی‌اختیاری هنگام دفع ادرار و مدفوع را کاهش می‌دهد و برای تقویت لگن و کاهش فشار روی آن هنگام رابطه جنسی مؤثر است.
برای انجام این تمرین باید به صورت ریلکس روی زمین دراز بکشید. سپس پاهایتان را روی یک توپ یا صندلی قرار دهید و مقداری آن‌ها را از هم باز کنید. حال عضلات ناحیه لگن را برای ۸ تا ۱۰ ثانیه منقبض کرده و سپس آن‌ها را آزاد کنید. این تمرین را ۴ یا ۵ بار انجام دهید.

بعد از رابطه مقعدی چه کارهایی باید انجام داد؟

۴. دستشویی رفتن

پس از رابطه مقعدی، برای تمیز شدن ناحیه مقعد و برگرداندن آن به حالت اولیه باید به دستشویی بروید. شاید برای اولین بار دفع مدفوع پس از رابطه برایتان دردناک باشد، اما نباید از انجام این کار اجتناب کنید. توجه داشته باشید که تا هر اندازه رابطه مقعدی شدیدتر و بدون آمادگی انجام شده باشد، دستشویی رفتن پس از آن دشوارتر خواهد بود.

۵. استفاده از کاندوم برای ادامه رابطه جنسی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که متخصصان توصیه می‌کنند، این موضوع است که پس از انجام رابطه مقعدی، برای برقراری رابطه جنسی واژن حتماً از کاندوم استفاده کنند. این کار مانع از این می‌شود که میکروب‌های ناحیه مقعد به درون واژن وارد شوند و فرد را از خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و بیماری‌های دیگر محافظت می‌کند.
بعد از رابطه مقعدی چه کارهایی باید انجام داد؟

سخن آخر

برخی از زوج‌ها برای تنوع دادن به زندگی زناشویی ممکن است رابطه مقعدی را نیز امتحان می‌کنند. برای انجام این رابطه باید زن آماده باشد و از ژل لوبریکانت استفاده گردد. در غیر این صورت ممکن است رابطه جنسی موجب صدمه دیدن بافت‌های این ناحیه شده و درد و بی‌اختیاری مدفوع را در پی داشته باشد. بعد از رابطه مقعدی نیز بهتر است به توصیه‌هایی که در این رابطه شده از جمله دوش گرفتن و انجام تمرینات کگل توجه داشته باشید تا مشکلی برایتان رخ ندهد.
پیشنهاد می‌کنیم اقدامات قبل از رابطه جنسی را نیز در ستاره بخوانید تا بتوانید پیش از شروع رابطه آمادگی کامل را در خود و همسرتان ایجاد کنید. فراموش نکنید که دیدگاه‌های خود را از طریق بخش منظرات و پرسش ها» با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: yourtango و womenshealthmag

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل