استاندار آذربایجان‌ شرقی: واحد صنعتی ورشکسته نداشتیم


استاندار آذربایجان‌ شرقی: واحد صنعتی ورشکسته نداشتیم

تبریز - ایرنا- استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تلاش کردیم مشکلات بخش صنعت استان را برطرف کنیم، گفت: با همفکری، همکاری و هم افزایی که در استان وجود دارد کارخانه و واحد صنعتی ورشکسته در سال‌های گذشته نداشتیم.

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل بانک صنعت و معدن با وی، اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی برای رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش نیازمند پرداخت تسهیلات هستند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعتی و اقتصادی باید منابع متناسب وجود داشته باشد، افزود: صنعت خودروسازی و ریلی آذربایجان شرقی از جمله بخش هایی است که برای پا گرفتن، رفع مشکلات و توسعه بیشتر نیازمند همکاری بیشتر و بهتر بانکی برای جذب تسهیلات مناسب می باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این دیدار با تشریح عملکرد این بانک در آذربایجان شرقی و تاثیرات آن در اشتغال و رفع مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: نسبت جذب منابع به تسهیلات پرداخت شده در این استان ۴۰ برابر است و این موضوع لزوم جذب بیشتر منابع با توجه به محدودیت های مالی در این مقطع زمانی را نشان می دهد.

حسین مهری اظهار کرد: در مقابل یک واحد جذب منابع در استان هشت واحد تسهیلات ارایه می دهیم و تنها اهلیت و صلاحیت متقاضیان وام برای بانک صنعت و معدن کافی است.

وی با تاکید بر اینکه این بانک تمام قد پشت صنعتگران و واحدهای صنعتی ایستاده است، ادامه داد: برای ارایه تسهیلات به طرح های معدنی محدودیت نداریم و معتقد هستیم صنعت باید پویا باشد بر این اساس از به روزسازی تکنولوژی که از عوامل موفقیت بخش صنعت است، حمایت می کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اعلام آمادگی در اجرای طرح معدنی متعدد در استان، گفت: بستر و شرایط لازم برای انجام طرح های معدنی دارای توجیه اقتصادی وجود دارد.

علی جهانگیری اظهار کرد: امکان جذب تسهیلات بیشتر با تعامل کافی در آذربایجان شرقی وجود دارد و باید از این فرصت بهره برد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن به همراه اعضای هیات مدیره در دومین روز سفر خود به آذربایجان شرقی از واحدهای صنعتی داروسازی دنا، کاشی تبریز، شرکت داداش و برادر "شونیز"، پرشین نوش، آناتا، پلی نار در تبریز و شرکت شیرین عسل در شبستر بازدید و از میزان پیشرفت طرح های توسعه ای یا طرح های جدید این شرکت های دیدن کردند.

بانک صنعت و معدن در آذربایجان شرقی ۲ شعبه دارد.

۳۰۹۳/۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سنگینی بار «ترومای جنگ» بر شانه‌های کوچک کودکان