اصلی ترین کار دولت تنظیم بازار و توسعه صادرات است


اصلی ترین کار دولت تنظیم بازار و توسعه صادرات است

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در حال حاضر اصلی ترین کار دولت تنظیم بازار و توسعه صادرات است، گفت: نظارت مستمر بر بازار توزیع و عرضه کالاها ضرورت دارد و بر این اساس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و بازرسی اتاق اصناف باید تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حسین مدرس خیابانی» شب گذشته (چهارشنبه 2 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره شرایط اقتصادی موجود با بیان اینکه در شرایط کنونی اصلی ترین کار دولت تنظیم بازار و توسعه صادرات است، گفت: هدف اصلی از تنظیم بازار حفظ آرامش مردم و آرامش مردم در گرو تنظیم بازار است از این رو جریان تولید نباید متوقف یا حتی کند شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه نظارت مستمر بر بازار توزیع و عرضه کالاها ضرورت دارد، گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و بازرسی اتاق اصناف باید تقویت شوند.

وی که دوقطبی بودن تولید و مصرف را قبول ندارد بر این موضوع اشاره داشت که منافع این دو سر قطب به هم گره خورده است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به اصلاح شبکه توزیع و تامین گفت: باید این حوزه ارتقا یابد و هدف ما کاهش قیمت مصرف کننده و هزینه های مبادله ای کالا است.

مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به اینکه اصل نظارت در کشور با حاکمیت است، گفت: نظارت باید بر مبنای روش های نوین باشد و در حال حاضر مهمترین کمک در بخش بازرسی و نظارت اتاق های اصناف هستند.

وی بر این نکته تاکید داشت که دولت باید ابزارهای بازرسی و نظارت و تامین بودجه بازرسی را برای اتاق های اصناف انجام دهد.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به اینکه یک سوم سهم اصناف از محل جرایم تعزیرات به اصناف اختصاص داده شود، گفت: اینکار انجام می شود تا اتاق های اصناف بتوانند کار بازرسی و نظارت را انجام دهند.

مدرس خیابانی در پایان صحبتهایش با تاکید بر لزوم تامین ابتدایی‌ترین حقوق مصرف‌کنندگان یعنی دانستن نرخ قیمت‌ها گفت: باید به این منظور واحدهای صنفی قیمت گذاری کنند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس