آیا استفاده از اسپری لیدوکایین ضرر دارد؟


آیا استفاده از اسپری لیدوکایین ضرر دارد؟

روش های دیگری همچون تحریک ملایم اما دردناک نوک آلت، استفاده از کیسه یخ در هنگام نزدیکی با همسر و همچنین روش استاپ اند استارت (توقف و شروع دوباره) نیز توصیه می شود.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: آیا استفاده از اسپری لیدوکایین برای دیرانزالی ضرر دارد ؟

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
بله می توانید از لیدوکائین استفاده کنید، اما روش های دیگری همچون تحریک ملایم اما دردناک نوک آلت برای به تاخیر انداختن انزال، استفاده از کیسه یخ در هنگام نزدیکی با همسر و همچنین روش استاپ اند استارت (توقف و شروع دوباره) نیز توصیه می شود.
علاوه بر این کسانی که دچار انزال زودرس هستند به هیچ وجه نباید خود ارضایی داشته باشند. در صورتی که با این توصیه ها مشکل تان برطرف نشد به اورولوژیست مراجعه داشته باشید.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
آیا از راه های درمان زود انزالی اطلاع دارید؟ چه زمان می توان تشخیص زود انزالی داد؟ زود انزالی یکی از شکایات رایج مردم در مورد رابطه جنسی شان می باشد. برخی فکر می کنند دچار زود انزالی هستند و خودشان یا شریکشان از این موضوع شکایت می کنند.
فارغ از اینکه دچار اختلال باشید یا خیر، ممکن است مایل باشید طول مقاربتتان را افزایش دهید. راهکارهایی برای به تعویق انداختن انزال و درمان زودانزالی وجود دارند. مقاله اختلالات جنسی را مطالعه نمایید.

آیا استفاده از اسپری لیدوکایین ضرر دارد؟
زودانزالی
اختلال انزال زود هنگام به انزالی گفته می شود که با کمترین تحریک و در زمان بسیار کم قبل از شروع دخول یا حین دخول رخ می دهد.
زمان معمول فعالیت جنسی حین دخول بین 2 تا 6 دقیقه می باشد. البته به علت تفاوت های فردی گسترده و ارتباط انزال با سایر عوامل تعیین یک استاندارد دقیق سخت می باشد. ولی برای تشخیص اختلال معمولا عدد 1 دقیقه را به کار می برند.
یکی از ملاک هایی که می توان در نظر گرفت عدم رضایتمندی فرد و شریک جنسی اش از زمان ارضا شدن وی می باشد.

علل زود انزالی
علت دقیق این مشکل مشخص نیست. دانشمندان شرایط و علل زیادی را برای آن ذکر کرده اند. مهم ترین علتی که می توان به آن اشاره کرد اضطراب می باشد.
طبق مطالعات عوامل دیگری که در این مسأله دخیل هستند عبارتند از؛ عدم رضایت زناشویی، اختلالات روانی و اختلالات خلقی، مشکلات جسمانی، و خود ارضایی.

درمان زود انزالی
درمان زودانزالی در دو دسته کلی جای می گیرد. درمان های دارویی و درمان های غیر دارویی. در ادامه به این دو نوع درمان می پردازیم:

درمان دارویی زود انزالی
درمان دارویی زود انزالی شامل استفاده از داروهای ضدافسردگی می شود . این داروها می توانند انزال را به تاخیر انداخته و مدت زمان مقاربت را افزایش دهند. برای تجویز این گونه داروها باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و تحت نظارت وی مصرف کنید.
بسیاری افراد برای طوالانی تر شدن رابطه به داروهایی چون متادون و ترامادول روی می آورند بدون آن که از اثرات اعتیادآور آن ها اطلاع داشته باشند. بسیاری از این داروها باعث ایجاد وابستگی می شوند.
قابل ذکر است گاهی موادی چون ماریجوانا ( ماده مخدر گل )، تریاک و کوکائین نیز به این منظور استفاده می شوند، که می توانند لذت جنسی را برای مدتی بالا ببرند اما بعد از مدتی مضرات آن ها نمود پیدا می کنند.
برای اطلاع بیشتر از داروهای اعتیاد آور و مواد اعتیاد آور کلیک کنید. مقاله تاثیر مواد مخدر بر رابطه جنسی را بخوانید.

آیا استفاده از اسپری لیدوکایین ضرر دارد؟
درمان غیر دارویی زودانزالی
درمان های غیر دارویی رایج را هم با نظر و تحت مشورت متخصص سکس تراپیست می توانید انجام دهید. این درمان ها شامل موارد زیر هستند:
- استفاده از روش ارائه شده توسط مستر و جانز یکی از راه های موثر برای درمان زود انزالی می باشد. در این روش مرد با بیرون کشیدن آلت تناسلی هنگامی که نزدیک به انزال است؛ و فشار دادن کلاهک آن توسط همسر، سپس مقداری توقف و ادامه دخول می تواند طول رابطه را بیشتر کند.
این کار را می توان چندین بار طی رابطه انجام داد.
- یک معاشقه طولانی به مرد آموزش می دهد چطور هیجاناتش را کنترل کند. زنان برای رسیدن به برانگیختگی جنسی نیاز به زمان طولانی تری دارند، اما مردان سریعا می توانند مراحل چرخه جنسی را طی کنند.
بنابراین در یک معاشقه مرد یاد می گیرد چطور هیجاناتش را به تعویق بیندازد و عمل را آهسته پیش ببرد.
- یکی دیگر از روش های پیشگیری از انزال زودرس استفاده از اسپری ها و ژل های تاخیری می باشد. کاندوم تاخیری نیز گزینه مناسبی است.
- استفاده از کاندوم معمولی هم انزال را به تاخیر می اندازد.
- هنگامی که فرد مدت زیادی رابطه نداشته باشد یا بین روابطش فاصله زمانی می افتد، زمان انزالش کاهش پیدا می کند. بنابراین بین روابط جنسی تان فاصله های طولانی مدت نیندازید.
- زمان معاشقه خود را مدیریت کنید. اگر هنگامی که دخول را آغاز می کنید که از لحاظ تحریک در درجه بالایی قرار دارید، زودتر به انزال می رسید و برعکس این قضیه هم صادق است.
- تمرینات کگل را انجام دهید. تمرینات کگل تمریناتی هستند که عضلات کف لگن را تقویت می کنند و با اینکار کنترل شما را روی انزال افزایش می دهد. این تکنیک را در ادامه توضیح می دهیم.
- برخی تمرینات ورزشی مانند شنا سوئدی هم باعث تقویت عضلات شده و کنترل فرد را بیشتر می کند. تمرینات دیگری هم وجود دارند ولی برای آن ها نیاز به مربی خواهید داشت تا با در نظر گرفتن شرایط خاص بدنی تان آن ها را به شما آموزش دهد.
- یک درمان مهم در درمان زود انزالی تمرین استارت استاپ می باشد. این تمرین در حین دخول انجام می شود. وقتی فرد در طی مقاربت، به احساس ارگاسم و انزال نزدیک می شود، دست از تحریک بر دارد و برای چند ثانیه هیچ فعالیتی نمی کند.
سپس دوباره از نو آغاز کند. این کار را می توانید از 4 بار وارد کردن آلت تناسلی و سپس یک بار توقف شروع کنید تا نهایتا به ارگاسم برسید. در طی زمان و رابطه های بعدی عدد را بیشتر کنید. مثلا در نهایت 9 به 1 حالت ایده آل است.
- گاهی اوقات با نزدیک شدن به انزال می توانید به مسائل کاری و غیر جنسی فکر کنید. یعنی در واقع حواس خود را از عمل جنسی که در حال انجامش هستید، پرت کنید. این کار موجب به تاخیر افتادن انزال می شود.
- فراموش نکنید با استفاده از این تکنیک ها می توانید تا حدودی زمان انزال یا مشکل خود را مدیریت کنید ولی در موارد شدید تر ممکن است نیاز به مشاوره جنسی داشته باشید.
نتایج یک دوره آزمایشی با حضور ۲۰۰ مرد نشان داده است دارویی که هورمون اُکسی توسین را سرکوب می‌کند، می‌تواند به عنوان درمان انزال زودرس که یک نفر از هر ۳ مرد را گرفتار کرده، استفاده شود.
مطالعات اولیه نشان داده این روش ایمن و موثر است و علائم این اختلال را تا ۴ برابر بهبود می‌دهد. انزال زودرس توسط انجمن بین المللی سلامت جنسی به انزالی گفته می‌شود که در عرض «یک دقیقه» اتفاق می‌افتد.
انزال زودرس می‌تواند باعث اضطراب و افسردگی شده و زندگی زناشویی و ازدواج زوج را به خطر بیندازد؛ هم عوامل بیولوژیکی و هم عوامل روانی می‌تواند باعث این اختلال شود.
بعضی متخصصان معتقدند این اتفاق زمینه‌های ژنتیکی داشته و التهاب پروستات، اختلالات تیروئید و سابقه تجربیات دردناک هم می‌تواند دخیل باشد.

آیا استفاده از اسپری لیدوکایین ضرر دارد؟
انزال زودرس درمان می‌شود؟
درمان انزال زودرس معمولا با مشاوره درمانی برای کاهش سطح استرس و استفاده از کرم‌های موضعی بی حسی برای کاهش تحریک‌پذیری انجام می‌شود.

درمان انزال زودرس کشف شد
اما داروی جدید «کلیگوسیبان» یک «ضد اکسی توسین» است؛ یعنی روند رسیدن اکسی توسین به سلول‌های بدن را متوقف می‌کند. ایده تولید این دارو از این قرار بوده که اگر این هورمون مسدود شود، لحظه انزال هم به تاخیر می‌افتد.
اکسی توسین هورمونی است که توسط هیپوتالاموس تولید می‌شود و نقش کلیدی در رفتارهای ما بازی می‌کند: از تقویت پیوند مادر و کودک برای تولید شیر مادر گرفته تا حس همدلی، سخاوت و رسیدن به ارگاسم.
سطح اکسی توسین در طول رابطه زناشویی افزایش می‌یابد؛ محققان احتمال می‌دهند که در مردان، سطح اکسی توسین خون در طول تحریک جنسی و انگیختگی افزایش یافته و زمان انزال به اوج می‌رسد.
یکی از تئوری‌های محققان این است که این هورمون در مکانیسمی که باعث آزادسازی اسپرم‌ها می‌شود، نقش دارد. مردانی که دچار آنورگاسم- عدم توانایی رسیدن به اورگاسم- هستند، با استفاده از اسپری استنشاقی هورمون اکسی توسین درمان موفقی داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...