افتتاح 4 مدرسه خیرساز ایران من در خراسان شمالی


افتتاح 4 مدرسه خیرساز ایران من در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: 4 باب مدرسه خیرساز با عنوان مدارس «ایران من» دیروز و امروز در روستاهای این استان افتتاح شد.

امین فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس خیرساز با عنوان «ایران من» در قالب تعهد ساخت ۱۰۰ مدرسه توسط جمعی از کارآفرینان اتاق بازرگانی ایران با همکاری موسسه خیریه «مهر گیتی» در حال اجرا است که سهم خراسان شمالی از این تعداد، چهار مدرسه روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: ۲ مدرسه ایران من روز چهارشنبه در روستای سوخلی شهرستان مانه و سملقان و حیدرآباد شهرستان راز و جرگلان به بهره برداری رسید و ۲ باب مدرسه دیگر نیز در قالب طرح ایران من در روستای خندقلو شهرستان بجنورد و روستای دشت شهرستان گرمه پنجشنبه افتتاح شد.

وی افزود: این مدارس پیش از این و در سال تحصیلی گذشته به بهره برداری رسیده بود که دیروز و امروز در آیینی با حضور خیران، افتتاح رسمی شد.

فلاح اظهار داشت: مدارس روستاهای سوخلی و حیدرآباد ۲ کلاسه با زیربنای ۱۷۰ مترمربع است و برای هر کدام سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: مدارس روستاهای خندقلو و دشت هم سه کلاسه با زیربنای ۲۱۰ مترمربع است که برای هر طرح چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال ۹۳ با همت شماری از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز شده که ساخت ۱۰۰ مدرسه ابتدایی در استان‌های محروم و کمترتوسعه‌یافته کشور در دستور کار قرار داده است.

۷۱۸۵/‏۷۱۸۳/‬۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر