نقاط مثبت منفی سیتروئن c5؛ آیا سیتروئن c5 ارزش خرید دارد؟


نقاط مثبت منفی سیتروئن c5؛ آیا سیتروئن c5 ارزش خرید دارد؟

کیفیت ساخت سیتروئن c5 از همان ابتدا قابل قبول بود و می‌توان آن را با خودروهای ژاپنی و آلمانی نیز مقایسه کرد. اما نکته مهم‌تر ایمنی این خودرو است.

نقاط مثبت منفی سیتروئن c5؛ آیا سیتروئن c5 ارزش خرید دارد؟شرکت‌های فرانسوی برای حدود سه دهه به نوعی حاکم مطلق بازار ایران بوده‌اند. محصولات پژو همچنان پرفروش‌ترین خودروهای ایران هستند و در کنار آن‌ها سیتروئن نیز حداقل برای یک مدت کوتاه بر بازار خودروهای میانرده ایران حکومت می‌کرد. زانتیا به عنوان یکی از سلاطین دهه 80 شمسی در بازار خودرو ایران که هنوز هم طرفداران زیادی دارد محصول این شرکت فرانسوی است. بعد از تجربه موفق زانتیا نوبت به جایگزین آن یعنی سیتروئن c5 رسید که راه موفقیت را برای سیتروئن در ایران ادامه دهد. هر چند سیتروئن c5 نتوانست هیچگاه به گرد پای زانتیا از نظر محبوبیت در ایران برسد، اما بازار خرید و فروش سیتروئن c5 هنوز هم طرفداران منحصر به فردی دارد.

امروزه سیتروئن c5 به عنوان یک سدان خانوادگی بزرگ با امکانات فراوان و ظاهر جذاب هنوز هم در بازار خودروهای دست دوم یک انتخاب مناسب به نظر می‌رسد. به این ترتیب افراد زیادی هستند که به خرید سیتروئن c5 فکر می‌کنند. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم با بررسی نقاط مثبت و ضعف سیتروئن c5 تا حدودی با ارزش خرید آن در بازار امروز ایران آشنا شویم. از آن جایی که سیتروئن c5 نسل اول (2006-2007) محبوبیت بسیار پایینی دارد ما در این مطلب تنها به ویژگی‌های مربوط به سیتروئن c5 نسل دوم (2009 -2011) می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نقاط مثبت سیتروئن c5

در یک نگاه کلی دلایل زیادی دارد که سیتروئن c5 را برای بسیاری از افراد دوستداشتنی می‌کند. شاید اگر شرایط به گونه‌ای دیگر در بازار رقم می‌خورد امروز سیتروئن c5 جایگاهی مشابه زانتیا در ایران داشت. ویژگی‌های مثبت زیادی در این خودرو وجود دارد که ما در این جا به مهمترین و اصلی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. موارد زیر دلایلی هستند که می‌توانند شما را به خرید سیتروئن c5 علاقهمند کنند.

نقاط مثبت منفی سیتروئن c5؛ آیا سیتروئن c5 ارزش خرید دارد؟

نقاط مثبت منفی سیتروئن c5؛ آیا سیتروئن c5 ارزش خرید دارد؟

کیفیت ساخت و ایمنی مثال زدنی سیتروئن c5

سیتروئن c5 یک محصول ساخته شده برای بازار اروپا است و به همین دلیل توانسته است تا استانداردهای زیادی را دریافت کند. کیفیت ساخت سیتروئن c5 از همان ابتدا قابل قبول بود و می‌توان آن را با خودروهای ژاپنی و آلمانی نیز مقایسه کرد. اما نکته مهم‌تر ایمنی این خودرو است. علاوه بر بدنه مقاوم و شاسی مستحکم که در تصادفات به خوبی در مقابل ضربه‌های شدید مقاومت می‌کنند، تعداد زیادی امکانات امنیتی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. وجود 7 کیسه هوا در این خودرو باعث شده است که سیتروئن c5 هم اکنون نیز جزو امن‌ترین سدانهای میانرده ایران باشد. کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و توزیع نیروی ترمز به همراه فرمان برقی حساس به سرعت و کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدود کننده نیز سایر امکانات امنیتی این خودرو را تشکیل می‌دهند.

نقاط مثبت منفی سیتروئن c5؛ آیا سیتروئن c5 ارزش خرید دارد؟

نقاط مثبت منفی سیتروئن c5؛ آیا سیتروئن c5 ارزش خرید دارد؟

سواری نرم و امکانات رفاهی مناسب در مقایسه با رقبا

موتور 2 لیتری 140 اسب بخاری سیتروئن c5 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در کنار آن از گیربکس 4 دنده اتومات با 3 حالت اسپرت، برفی و اکو قرار گرفته است که عملکرد بسیار خوبی دارد. شتاب 10.1 ثانیه و مصرف ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر این خودرو راضی کننده است. علاوه بر این تنظیم ارتفاع اتومات که از زانتیا به ارث برده است نیز باعث شده است تا خودرو تعلیق نرم و سواری لذت بخشی داشته باشد. از لحاظ امکانات رفاهی نیز با خرید سیتروئن c5 تقریباً به همه امکانات خودروهای جدید دسترسی دارید. کروز کنترل، سنسور عقب و جلو، سنسور باران، ترمز پارک برقی و اتوهلد، دیلایت، اتولایت، گردش چراغ‌ها به همراه چراغ شور، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی با 6 اسپیکر، تهویه اتومات دوگانه، صندلی‌های برقی 6 حالته با روکش چرم و سانروف بخشی از امکانات این خودرو دوست داشتنی هستند.

نقاط ضعف سیتروئن c5

سیتروئن c5 می‌توانست به یک خودرو پرفروش و محبوب در ایران تبدیل شود اما مشکلات این خودرو به خصوص در بازار ایران شرایط را برای آن سخت کرده بود. سیتروئن c5 خودرو پر خرجی است که از همان ابتدای ورود به ایران خریداران خود را با مشکلات زیادی رو به رو کرده بود. امکانات بالای خودرو هزینه تعمیرات آن را به شدت افزایش داده است و نبود قطعات یدکی هزینه نگهداری آن را چند برابر کرده است. با توجه به افزایش قیمت سیتروئن c5 در سال‌های اخیر این هزینه‌ها نیز چندین برابر شده است. این مشکلات را می‌توان نتیجه عرضه محدود این خودرو در ایران دانست. مجموع این مشکلات سبب شده است تا بازار فروش سیتروئن c5 در ایران چندان شرایط مناسبی نداشته باشد و در ادامه نیز وضعیت بازار خرید و فروش سیتروئن c5 دست دوم نیز شرایط مشابهی را تجربه کند.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا