راهنمای انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی


چگونه دندانپزشک زیبایی خوب را بشناسیم؟

امروزه دندانپزشکی شاخه های متفاوتی را دارا می باشد که برخی از آنها برای زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از شاخه های بهبود عملکرد و ظاهر دندان ها در دندانپزشکی، دندانپزشکی زیبایی می باشد. با وجود اینکه امروزه متخصصین زیادی به عنوان بهترین دندانپزشک زیبایی در این زمینه آماده ارائه خدمت هستند لازم است در انتخاب دندانپزشکی زیبایی دقت به عمل آورد تا بتوان به صورت تخصصی به ترمیم و زیبایی دندان ها پرداخت.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

یکی از موارد مهم در دندانپزشکی، سلامتی و زیبایی دندان ها می باشد که بخش وسیعی از این تخصص را به خود اختصاص داده است. با این حال به طور حتم داشتن لبخند زیبا یکی از خواسته های افراد است که می‌ توان گفت این لبخند با زیبایی دندان ها میسر می شود. در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی مشاهده می شود که تخصص های زیادی از جمله دندانپزشکی زیبایی نیز رواج پیدا کرده و افراد زیادی به دنبال استفاده از این تخصص هستند. به طور کلی می ‌توان گفت دندانپزشکی زیبایی روشی است که با استفاده از آن می توان فرم نامناسب دندان‌ها را درست نمود. به طور کلی این شاخه دندانپزشکی بیشتر با ظاهر دندان ها و افزایش طرح لبخند و زیبایی لبخند شما سر و کار دارد‌ با این حال می توان گفت دندانپزشکی که برای زیبایی صورت می گیرد نه تنها یک رشته پزشکی است، بلکه یک هنر هم محسوب می شود، به طوری که بسیاری از افراد فکر می کنند ایجاد دندان های سفید و یکدست و یا شاید هم ایجاد یک دندان کاملا جدید کار زیاد مشکلی به نظر نرسد؛ اما لازم است بدانید این نوع دندانپزشکی نیاز به یک دید خوب دارد تا این امور را درک کند. با این وجود طبیعتا این دندانپزشک ها باید قادر باشند که از تکنسین آزمایشگاهی درک خوبی داشته و آن را به خوبی دریافت کرده و انتقال دهند.

تفاوت دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

با وجود اینکه گفته شد دندانپزشکی زیبایی روشی برای ساختن لبخند زیبا است اما لازم به ذکر است که قبل از آغاز روند زیباسازی دندان بهتر است روی دندان اقدامات ترمیمی کوچک انجام شود. با این حال به طور کلی می‌ توان گفت دندانپزشک زیبایی همان دندانپزشک ترمیمی است که به طور گسترده مفاهیم طراحی و همچنین جرم گیری دندان، لمینت دندان، کاشت دندان، ترمیم زیبایی دندان و مواد دندانپزشکی را آموزش دیده است تا بتواند بین ترمیم و زیبایی توازن ایجاد کرده و متناسب با چهره افراد اقدام به ترمیم دندان ها نماید. دقت داشته باشید با این وجود می‌ توان گفت یکی از مهمترین تفاوت های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی این است که اولویت در دندانپزشکی ترمیمی بهبود عملکرد دهان و دندان است و حتی به حداکثر رساندن آن می باشد. در صورتی که دندانپزشک زیبایی تمرکز خود را بر جنبه های زیبایی دهان و دندان گذاشته و تمایل دارد که در گام اول لبخندی زیبا را برای بیمار به ارمغان بیاورد. البته با تمام این تفاسیر هر دو دندانپزشک در یک راستا عمل می‌ کنند.

راهنمای انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی

خدمات دندانپزشکی زیبایی

در مورد خدمات ارائه شده در دندانپزشکی زیبایی می توان گفت به طور کلی تمام درمان های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی به گونه ای بوده که موجب بهبود ظاهر دندان افراد شده که برخی از آنها موجب بازگشت یا بهبود سلامت دهان و دندان نیز می‌ شود. حال لازم است بدانید مهمترین درمان های دندانپزشکی برای زیبایی شامل موارد زیر می شود:

سفید کردن دندان ها: راهی نسبتا ارزان است که منجر به زیبایی دندان ها و طرح لبخند می‌ شود و می‌ توان آن را در خانه یا در مطب انجام داد. در این روش از لیزر یا ژل بلیچینگ جهت سفید شدن دندان استفاده می کنند.

باندینگ دندان: باندینگ دندان یک جایگزین برای ونیرهای دندانی است که به سرعت و با قیمت مقرون به صرفه انجام می‌ شود.

اینله و انله: این روش که به آن پرکردگی های غیر مستقیم نیز گفته می شود برای پوسیدگی های خفیف تا متوسط است.

پرکردن با مواد همرنگ دندان: استفاده از کامپوزیت ها برای رفع پوسیدگی دندان امروزه بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد زیرا به خوبی به ساختار دندان متصل شده و رنگ دندان طبیعی را ایجاد می‌کند و علیرغم برطرف کردن پوسیدگی موجب زیبایی هم می شود.

روکش و بریج دندانی همرنگ دندان: بریج ها به گونه ای هستند که فضای خالی بین دندان ها و یا جای دندان از دست رفته را پر می‌ کند و تنها جنبه زیبایی ندارد. به طوری که می‌ توان گفت بریج ها روشی مقرون به صرفه تر از ایمپلنت و ارتودنسی است.

لمینت دندان: وینر لایه بسیار نازکی از مواد است که روی سطح دندان قرار گرفته و ترک و شکستگی دندان را برطرف می کند و ظاهر زیبا ایجاد می نماید این وینر ها از جنس پرسلین یا رزین کامپوزیت هستند.

دندان مصنوعی و ایمپلنت دندان: یک یا چند دندان از دست رفته به طور حتم موجب مشکل در صحبت کردن، غذا خوردن و لبخند زدن می‌ شود با این حال امروزه با توجه به پیشرفت های حاصل در فناوری، دندان های مصنوعی فوق‌ العاده زیبایی ایجاد شده است که استفاده از آن بسیار راحت می باشد‌‌. همچنین در حال حاضر ایمپلنت های دندانی یکی از راه حل های زیبایی برای جایگزینی دندان بوده است.

درمان ارتودنسی: یکی از مهمترین دلایل ناهنجاری های لبخند به علت اختلال ساختاری فک و استخوان های صورت است که در چنین مواردی نیاز به درمان ارتودنسی می باشد. با این حال با استفاده از این روش می‌ توان مشکلاتی چون جلو بودن فک، بالا یا پایین بودن فک، شلوغی دندان ها، شکاف بین دندان ها و غیره را درمان نمود.

انتخاب دندانپزشک زیبایی بر اساس تجربه و تخصص)

با وجود اهمیت زیادی که انتخاب دندانپزشک خوب در تهران دارد به طور حتم قبل از هر اقدامی لازم است که افراد بهترین دندانپزشک زیبایی را انتخاب کنند. دقت داشته باشید تجربه و تخصص دندانپزشکی یکی از مواردی است که می تواند شما را به آرزوی خود برساند، به طوری که این افراد با تجربه، به شما کمک می کنند تا بهترین روش برای زیبایی لبخند را انتخاب کنید. حال به طور حتم داشتن تجربه و تخصص یکی از شاخه‌ های مهم است که دندانپزشک زیبایی باید در این زمینه آن را کسب نماید. اگر دندانپزشک وقت و انرژی زیادی برای به دست آوردن تخصص خود کسب کند احتمال موفقیت در درمان های دندانپزشکی زیبایی او به طور حتم بیشتر خواهد بود.

راهنمای انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی

استفاده از تکنولوژی های جدید توسط دندانپزشک زیبایی

امروزه با توجه به متعدد بودن دندانپزشکی های زیبایی به طور حتم کلینیک های مختلف خدمات متفاوتی را به شیوه های گوناگون ارائه می دهد. مثلا در کلینیک های دندانپزشکی زیبایی مشاهده می شود که از جدیدترین تکنولوژی های استفاده شده که بیماران در شرایط راحت ترین تحت درمان قرار می گیرند. همچنین با استفاده از این تکنولوژی ها به طور حتم مدت زمان درمان بیمار کوتاهتر می باشد. مثلا در صورتی که دندان پزشک زیبایی از اسکن دیجیتال به جای قالب گیری دستی استفاده کند به طور حتم مشکلات تحمل خمیر قالب گیری در دهان و ناراحتی‌ های ناشی از آن وجود نخواهد داشت. همچنین تصاویر که به صورت دیجیتال ذخیره می‌ شود به طور حتم دقیق تر از قالب گیری دستی است.

شواهد بصری در انتخاب دندانپزشک زیبایی

یکی دیگر از روش‌ های مناسب جهت انتخاب دندانپزشک زیبایی متخصص و باتجربه این است که می‌ توانید مستنداتی که پزشک از کار خود تهیه کرده را مشاهده نمایید. البته باید دقت داشته باشید که عکس های ارائه شده مطابق با گفته های پزشک باشد و نه اینکه از عکس های به اشتراک گذاری شده استفاده شود. با این حال می توانید از طریق سایت پزشک، عکس بیماران را قبل و بعد از معالجه مشاهده کرده و در صورت رضایت از کار دندانپزشک به راحتی بهترین دندانپزشک زیبایی را انتخاب نمایید.

استفاده از مشاوره کامل در هنگام انتخاب دندانپزشک زیبایی

علاوه بر آنچه بیان شد یکی از موارد مهم در هنگام انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی، این است که این دندانپزشک در هنگام مشاوره دادن برای طرح لبخند شما باید زمان زیادی را صرف کند تا به تمام سوالات شما پاسخ داده و تمامی آنچه که از درمان‌ های مختلف انتظار می‌ رود برای شما روشن کند. به صورتی که اگر دندانپزشکی انتخاب شده تجربه کافی و تخصص لازم را داشته باشد قادر خواهد بود که فیلم های آموزشی در مورد معالجات خود تهیه کرده تا به شما کمک کند به راحتی درمان‌ های مختلف را درک کرده و در مورد آن اطلاعات کاملی به دست آورید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...