همایش توانمندسازی فعالان سوزن‌دوزی در چابهار برگزار شد


همایش توانمندسازی فعالان سوزن‌دوزی در چابهار برگزار شد

زاهدان- ایرنا- همایش توانمندسازی فعالان سوزن دوزی سیستان و بلوچستان امروز/ پنجشنبه /با حمایت صندوق کارافرینی امید و سازمان فناوری اطلاعات ایران در بندر چابهار برگزار شد. 

مدیرعامل صندوق کارافرینی امید در این همایش با اشاره به پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در بخش سوزن دوزی سیستان و بلوچستان گفت: برای پیگیری این تسهیلات نیاز بود که در قسمت توانمندسازی سوزن دوزان بازار مناسب فراهم شود که این مهم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران آماده شد.
نوراله زاده افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که بین صندوق کارافرینی امید و سازمان فناوری اطلاعات ایران به امضا رسید مصوب شده است تا از ظرفیت بازارهای مجازی برای فروش محصولات سوزن دوزی استفاده شود.
وی ادامه داد: در حوزه هنر سفال کلپورگان هم این صندوق نخستین کوره و کارگاه رنگ آمیزی سفال کلپورگان را در دست ساخت دارد و برای فروش محصولات سفالگران هم مجموعه سوچن آماده شده است تا بازار مناسب فراهم شود.
مدیر شعب صندوق کارافرینی امید سیستان وبلوچستان نیز در این همایش گفت: برای بازار پسندی محصولات سوزن دوزی این استان دوره ۲ روزه توانمندسازی مشاغل جوامع محلی بر پایه سوزن دوزی در چابهار برگزار شد تا فعالان این حوزه با نحوه ورود به بازارهای جهانی و مجازی آشنا شوند.
ادریس دینار زهی با اشاره به تجلیل از فعالان و پیشکسوتان هنر سوزن دوزی افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاه عرضه محصولات سوزن دوزی هم برگزار شد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با اشاره به حمایت این منطقه از هنر سوزن دوزی گفت: از سه سال گذشته تاکنون به مهمانان و مسئولانی که به چابهار آمده‌اند صنایع دستی سیستان و بلوچستان اهدا شده است تا سفیر معرفی هنر این استان باشند.
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: صنعت سوزن دوزی با برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی از جمله نمایشگاه مد و لباس رونق خوبی گرفته و منطقه آزاد چابهار هم به دنبال حمایت از این هنر تاریخی استان است.
۹۹۰۸**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس