تمام ملل دور یک سفره


تمام ملل دور یک سفره

با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی جشنواره، فضایی با میز بزرگ، تحت عنوان سفره صلح دوستی تدارک دیده شده تا بانوان دیپلمات ها نمونه غذاهای بومی کشور متبوع خود را طبخ کرده و در سفره قرار دهند افزود: این جشنواره از 20 تا 25 مرداد با شعار زمین، غذا، زندگی – پیوند میان ملل در برج میلاد برگزار می شود که روزهای پنجشنبه و جمعه (24 و 25 مرداد) کشورهای مدعو به...

جشنواره بین المللی خوراک ملل به منظور معرفی آداب و رسوم ملت های مختلف درباره طبخ و مصرف غذا 20 تا 25 مردادماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می شود. در این جشنواره از برخی غذاهای ملی ثبت شده رونمایی و غذاهای کشورهای خارجی نیز در قالب پوستر و نمایش پخت آن ها معرفی می شود.

با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی جشنواره، فضایی با میز بزرگ، تحت عنوان سفره صلح دوستی تدارک دیده شده تا بانوان دیپلمات ها نمونه غذاهای بومی کشور متبوع خود را طبخ کرده و در سفره قرار دهند افزود: این جشنواره از 20 تا 25 مرداد با شعار زمین، غذا، زندگی – پیوند میان ملل در برج میلاد برگزار می شود که روزهای پنجشنبه و جمعه (24 و 25 مرداد) کشورهای مدعو به صورت رسمی غذاهای خود را ارائه خواهند کرد. وی ادامه داد: قرار است هر کشور در کنار پرچم خود غذاهای خود را قرار دهد.

دبیر جشنواره خوراک ملل خاطرنشان کرد: حضور اعضای انجمن بانوان دیپلمات ها و بانوان سفرا در این رویداد بین المللی، رسمی و دیپلماتیک نیست و صرفاً یک حرکت فرهنگی و اجتماعی است.

با سفارتخانه ها مکاتباتی انجام شده و انجمن بانوان دیپلمات نیز در جریان کار قرار گرفته تا حضور بانوان سفرا و نمایندگان فرهنگی کشورها در این جشنواره تسهیل شود.

چون مقوله پخت غذا بیشتر با نام خانم ها عجین است، حضور همسفران سفرا و دیپلمات های خارجی که در قالب تشکل فرهنگی به انجام امور خیرخواهانه و اجتماعی می پردازند، می تواند در تنوع و جذابیت طبخ و عرضه آن موثر بوده و همکاری فرهنگی ملل را رقم بزند.

دبیر جشنواره خوراک ملل تاکید کرد: کشورها، با پرچم و نمایندگان خود در دور یک میز حضور یافته و شعار وحدت می دهیم که زمین متعلق به همه ماست و غذا می تواند یک عامل اشتراک فرهنگی میان ملل باشد.

پریخواه همچنین بخش های اصلی جشنواره را بخش نمایشگاهی، علمی، هنری و کارناوالی بیان کرد.

وی در تشریح موارد مذکور گفت: بخش نمایشگاهی متشکل از دو سالن داخلی و بین المللی است و بخش علمی شامل نشست های تخصصی با موضوع غذای سالم، کارگاه آموزشی و ارائه مقالات این حوزه خواهد بود.

دبیر جشنواره خوراک ملل، برنامه های ویژه کودکان، مسابقات آشپزی، اجرای موسیقی محلی، برنامه های نمایشی و رقص های بومی و آیینی را زیر مجموعه بخش جنبی و هنری برشمرد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، وزارت فرهنگ و ارشاد، موسسه فرهنگی اکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان امور عشایر ایران، شهرداری تهران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله حامیان معنوی این رویداد بین المللی هستند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان