12 طرح شهری در مراغه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود


12 طرح شهری در مراغه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه با اشاره به عزم مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی گفت: در این راستا 12 طرح مشارکتی در بخش‌های عمرانی و گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

محمدرضا احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌های مشارکتی با ۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف عمرانی، ساخت مجتمع‌های تجاری و طرح‌های گردشگری اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: از جمله این طرح ها می‌توان به ساخت کافی شاپ و مجموعه تفریحی پل غفاری، نصب و احداث پل عابر پیاده مکانیزه در سطح شهر، تالار کودک در پارک بانوان، رستوران معلق بر روی رودخانه صوفی چای، نصب دستگاه‌های پایه بنر استرابورد، راه‌اندازی دستگاه‌های اسکرول لایت باکس، پیست اسکوتر در پارک یادگاران، پیست تفریحی قایق‌های پارویی و بازارچه تره‌های کوهی اشاره کرد.

احمدی اضافه کرد: از مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری که به فراخوان گذاشته شده، تاکنون ۵ طرح با حدود ۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.
وی گفت: این طرح‌ها در سال گذشته مورد تصویب شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه قرار گرفته و امید است تمامی این طرح‌ها به زودی عملیاتی شوند.
شهردار مراغه افزود: همچنین ۱۳طرح مشارکتی در برای سال‌جاری از جمله ساخت مجتمع تفریحی و رفاهی تاج سد علویان و مجتمع تجاری و رفاهی میدان گاز، مجتمع خدمات خودروهای سنگین در پایانه مسافری و ساخت باغ گل‌ها و پرندگان در دست مطالعه است.
احمدی ادامه داد: همچنین ۱۲ طرح مشارکتی نیز در مرحله عقد قرارداد بوده که از آن جمله می‌توان به پروژه تفریحی و گردشگری زیپ لاین، احداث مجتمع ۸۵ واحدی با مشارکت بخش خصوصی، مجتمع تجاری فرهنگی و درمانی جام جم، طرح توسعه پارک شادی و طرح بزرگ احداث مسکن امید با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد.
وی اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار از رویکردهای های مهم شهرداری بوده تا با شناسایی زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بستر مناسبی برای ورود بخش خصوصی در راستای توسعه زیر ساخت‌ها و فضاهای شهری و مشارکت با شهرداری در عمران شهری ایجاد شود.
وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش درآمد شهرداری‌ها، تعامل و مشارکت سرمایه‌گذاران و شهرداری‌ها موجب رونق و توسعه شهر خواهد شد.
وی افزود: همراهی و سرمایه‌گذاری های شهروندان و سرمایه‌گذاران بومی در طرح‌های عمرانی، تجاری و گردشگری مراغه، می‌تواند زمینه‌ساز رشد و بالندگی شهر در آینده نزدیک باشد.
مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار