رفع تصرف از حریم و بستر چند رودخانه در فارس


رفع تصرف از حریم و بستر چند رودخانه در فارس

شیراز - ایرنا - برخی افراد در فارس اقدام به برداشت غیر مجاز از بستر رودخانه می کنند همچنین در حریم این مکان ها دست به ساخت و ساز می زنند که شرکت آب منطقه ای استان اعلام کرده از فعالیت های این افراد جلوگیری کرده است.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای فارس در این زمینه گفت:کارشناسان گشت و بازرسی این تشکیلات طی روزهای اخیر متوجه مواردی از برداشت غیر مجاز از حریم و بستر رودخانه های رودبار در شهرستان استهبان، دشت خاک در دبیران شهرستان زرین دشت، دولت آباد در شهرستان داراب و جعفریه (اعظم) در شهرستان بوانات شدند که با هماهنگی دستگاه قضایی و انتظامی، ضمن ممانعت از کار افراد، برخوردهای لازم را با خاطیان انجام دادند و اقدام به توقیف ماشین آلات این افراد کردند.

حمیدرضا دهقانی شنبه در مصاحبه با ایرنا ادامه داد : در چند روز اخیر همچنین حریم و بستر رودخانه تنگ کتویه داراب تصرف غیر قانونی با هدف ساخت اعیانی و سازه های مسکونی شده بود که این مورد نیز برطرف شد.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای فارس اضافه کرد : سیاست ما حفظ حریم و بستر رودخانه ها ، جلوگیری از تصرف غیر قانونی در حریم آنها و ممانعت از برداشت نامتعارف مصالح از رودخانه هاست کارشناسان گشت و بازرسی آب منطقه ای در شهرستان های استان به طور جدی با اینگونه آسیب رسانی به حریم و بستر رودخانه ها برخورد می کنند و با همکاری مراجع انتظامی و قضایی برخوردهای لازم و قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

وی هشدار داد : برداشت بی رویه و غیر فنی شن و ماسه از رودخانه ها که نوعی دخل و تصرف در آن به شمار می آید، آثار منفی فراوانی در پی دارد؛ ایجاد گودال و گوراب که خطرآفرین است،تشدید عوامل رخداد سیلاب، تخریب سازه‌های تقاطعی و تخریب محیط زیست در رودخانه‌ها از آثار منفی اینگونه برداشت ها از رودخانه هاست.

۶۱۱۳/ ۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل